Movcon Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 Er det noen som har problemer med å koble seg på Homeseer via HStoch med MyHomeSeer? Jeg har MyHomeSeer konto, og kan koble meg opp på systemet fra hvorsomhelst. Kjempeflott, men kunne gjerne tenke meg å bruke HStoch til dette. Kan koble meg opp med servernavn osv, men ikke med MyHomeSeer kontoen. Oppkobling med servernavn virker ikke fra alle nettverk, sikker på grunn av restriksjoner i disse nettverkene mtp porter osv. Derfor ønse om bruk av MyHomeSeer. HS3Touch kan jo settes opp for det, men jeg klarer altså ikke å gjøre det. Bruker samme brukernavn/passord på både MyHomeSeer og på mitt oppsett, så jeg tror ikke feile ligger der. Noen erfaringer? Roar Siter
ZoRaC Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 (endret) Får du samme problem fra Designer via MyHS også? Får du det på alle klienter? Logges noe i HS-loggen? Noen feilmelding på klienten? Endret 16. desember 2016 av ZoRaC Siter
Movcon Skrevet 16. desember 2016 Forfatter Skrevet 16. desember 2016 (endret) 8 minutter siden, ZoRaC skrev: Får du samme problem fra Designer via MyHS også? Får du det på alle klienter? Logges noe i HS-loggen? Noen feilmelding på klienten? Nei, klarer heller ikke koble på via designer. HS-loggen sier Dec-16 13:16:47 Error Client login refused, bad username/pass, username requested was: xx@xx.xx ( men denne brukeren er satt opp) Feilmeldingen er "Could not authenticate, check username and password is HSTouch settings." Som sagt påkobling til systement gjennom nettleser fungerer (både via MyHomeSeer og direkte ip-adresse) og HSTouch med ip-adresse. Roar Endret 16. desember 2016 av Movcon Siter
ZoRaC Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 Har du norske bokstaver eller spesialtegn i passordet? Prøv i så fall å bytt til ett med bare bokstaver/tall. Har selv erfart at HSTouch ikke et så glad i norsk tegnsett i andre sammenhenger... Siter
ZoRaC Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 (endret) Slett... Endret 16. desember 2016 av ZoRaC Dobbelpost Siter
Moskus Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 Jeg kan sjekke en gang til når jeg kommer hjem, men noen av mine android-skjermer bruker MyHS uten at det er et problem... Siter
Movcon Skrevet 16. desember 2016 Forfatter Skrevet 16. desember 2016 Takker for stor interesse. Men, nå er jeg flau. Jeg hadde feil i passordert. Er fristet til å slette hele innlegget, men det bør stå ute til spott og spe. !!!! ? 1 Siter
ZoRaC Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 Fort gjort Du får trøste deg med noen gode historier herfra - du er ikke den eneste som har gjort noen "tabber". 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.