jonkristian Skrevet 7. juli 2021 Del Skrevet 7. juli 2021 (endret) Hei folkens. I sommer kjøpte jeg en AL-KO Robolinho W800 robotgressklipper med appstyring. Den støtter ifttt, alexa og google home men det er jo ikke bra nok Derfor bestemte jeg meg for å skrive en integrasjon for Home Assistant. Foreløpig har jeg skrevet ett python bibliotek for å snakke med AL-KO sitt API samt startet på integrasjonen, desverre har ikke denne produsenten åpnet opp for registrering av 3-part apper, så her måtte jeg kjøre litt http intercept for å fange opp endepunkter og nøkler. Ikke helt rett frem desverre, måtte modifisere apk'en med eget cert osv osv, så hvis noen vet om enklere metoder for å hente ut f.eks. client_secret så rop ut. Er det flere som har denne og som er interessert? Kanskje noen med kodekunnskap som ønsker å bidra? Har ikke publisert noe foreløpig da koden overhode ikke er klar, men om du ønsker å bidra så slenger jeg kjapt opp ett repo. EDIT: Da er repoet tilgjengelig om noen ønsker å teste. Endret 10. juli 2021 av jonkristian La til repo 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 7. juli 2021 Del Skrevet 7. juli 2021 1 hour ago, jonkristian said: desverre har ikke denne produsenten åpnet opp for registrering av 3-part apper Dette er så irriterende! APIet er jo der!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonkristian Skrevet 7. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2021 58 minutes ago, Moskus said: Dette er så irriterende! APIet er jo der!!! Jepp, veldig synd at det skal være sånn. Jeg sendte avgårde en mail til dem for ca 1 uke siden, det ville blitt ett mye mer attraktivt produkt dersom de åpner opp var mitt argument, venter spent om jeg får svar i det hele tatt ... sikkert ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.