jonkristian Skrevet 7. juli 2021 Skrevet 7. juli 2021 (endret) Hei folkens. I sommer kjøpte jeg en AL-KO Robolinho W800 robotgressklipper med appstyring. Den støtter ifttt, alexa og google home men det er jo ikke bra nok Derfor bestemte jeg meg for å skrive en integrasjon for Home Assistant. Foreløpig har jeg skrevet ett python bibliotek for å snakke med AL-KO sitt API samt startet på integrasjonen, desverre har ikke denne produsenten åpnet opp for registrering av 3-part apper, så her måtte jeg kjøre litt http intercept for å fange opp endepunkter og nøkler. Ikke helt rett frem desverre, måtte modifisere apk'en med eget cert osv osv, så hvis noen vet om enklere metoder for å hente ut f.eks. client_secret så rop ut. Er det flere som har denne og som er interessert? Kanskje noen med kodekunnskap som ønsker å bidra? Har ikke publisert noe foreløpig da koden overhode ikke er klar, men om du ønsker å bidra så slenger jeg kjapt opp ett repo. EDIT: Da er repoet tilgjengelig om noen ønsker å teste. Endret 10. juli 2021 av jonkristian La til repo 1 Siter
Moskus Skrevet 7. juli 2021 Skrevet 7. juli 2021 1 hour ago, jonkristian said: desverre har ikke denne produsenten åpnet opp for registrering av 3-part apper Dette er så irriterende! APIet er jo der!!! Siter
jonkristian Skrevet 7. juli 2021 Forfatter Skrevet 7. juli 2021 58 minutes ago, Moskus said: Dette er så irriterende! APIet er jo der!!! Jepp, veldig synd at det skal være sånn. Jeg sendte avgårde en mail til dem for ca 1 uke siden, det ville blitt ett mye mer attraktivt produkt dersom de åpner opp var mitt argument, venter spent om jeg får svar i det hele tatt ... sikkert ikke. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.