strips Skrevet 19. juli 2021 Del Skrevet 19. juli 2021 Nok en tråd om backup av z-wave men et kjapt søk ga meg lite. Uansett et viktig tema. Er det skjedd noe nyutvikling eller noen nye produkter som tillater full backup/restore av en z-wave-pinne. Helst i Linux via kommandolinje eller scriptbart på en eller annen måte. Så lenge man kan kjøre automasjonssystemene i containere er det lett å ha en full (identisk) kopi av hele systemet som kan spinnes opp hvis noe galt skulle skje. Da er det bare Z-wave-pinnen som ikke har noen form for automatisk redundans. Aeotec har jo sin backup-software men det er Windows-programvare og er GUI-styrt. Eller har det kommandolinje? Noen som har kjørt denne programvaren i Linux med Wine eller annen software? Har ikke lyst å bruke en egen windows-lisens bare for dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 19. juli 2021 Del Skrevet 19. juli 2021 Du kan laste ned Win10 virtualbox-image for Edge her som ikke tar alt for mye plass, og fungerer greit til slikt: https://developer.microsoft.com/en-us/microsoft-edge/tools/vms/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NilsOF Skrevet 19. juli 2021 Del Skrevet 19. juli 2021 Jeg bruker to UZB1 stikker og zmeserialupdater. Endte opp med å kjøpe to stk. UZB1 samtidig i håp om å få samme firmware på begge. Hvilken firmware som er oppgraderbar fra hvilken versjon til en annen ser ut til å være svart magi, jeg hoppet over firmwareoppgraderingen.. litt om det hær: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 20. juli 2021 Del Skrevet 20. juli 2021 Jeg kjører automatisk backup av UZB1 hver mnd. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.