Nettopp Skrevet 4. september 2017 Skrevet 4. september 2017 Jeg ville vurdert en annen termostat, ikke spesielt imponert over temperaturreguleringen til Multireg. Har jo også vært noen firmware oppgraderinger som skulle bøte på dette. Siter
Salvesen Skrevet 4. september 2017 Skrevet 4. september 2017 Når vi først venter alle mann, finnes det noe alternativ her? Min heatit har tatt kvelden og jeg kan ikke vente til neste år med å bytte? må passe inn i elko ramme, ser det finnes en som ikke gjør dette på tronika. Siter
Tverfyll Skrevet 4. september 2017 Skrevet 4. september 2017 21 minutter siden, Nettopp skrev: Jeg ville vurdert en annen termostat, ikke spesielt imponert over temperaturreguleringen til Multireg. Har jo også vært noen firmware oppgraderinger som skulle bøte på dette. Hvilken ville du foreslått? For meg er design ganske viktig. Samtidig er multireg testet mot Homeseer av flere her, så jeg slipper å være forsøkskanin. Siter
Nettopp Skrevet 4. september 2017 Skrevet 4. september 2017 (endret) Hvis du skal bruke gulvføler-modus er nok Multireg bra. Har vurdert å teste mine med ekstern romføler, men da blir det litt omfattende installasjon. Har ikke testet noen andre med nettilknytning. Endret 4. september 2017 av Nettopp Siter
Moskus Skrevet 4. september 2017 Skrevet 4. september 2017 1 minutt siden, Nettopp skrev: Har vurdert å teste mine med ekstern romføler, men da blir det litt omfattende installasjon. Jeg har en multireg med ekstern romføler. Fungerer utmerket. Siter
Tverfyll Skrevet 4. september 2017 Skrevet 4. september 2017 2 timer siden, Nettopp skrev: Jeg ville vurdert en annen termostat, ikke spesielt imponert over temperaturreguleringen til Multireg. Har jo også vært noen firmware oppgraderinger som skulle bøte på dette. 23 minutter siden, Moskus skrev: Jeg har en multireg med ekstern romføler. Fungerer utmerket. Vil det si at multireg fungerer best med ekstern termostat, men er ustabil med den interne? Siter
Moskus Skrevet 4. september 2017 Skrevet 4. september 2017 Det vet jeg ikke. HeatIt står montert på utsiden av badet hos oss, men temperaturføleren er (selvfølgelig) i badet. Ledning gjennom veggen. Siter
hkmod25 Skrevet 4. september 2017 Skrevet 4. september 2017 5 timer siden, Tverfyll skrev: Vil det si at multireg fungerer best med ekstern termostat, men er ustabil med den interne? Du mente vel: Ekstern TEMPERATUR FØLER. Ja, dette er best. Hvorfor? " When using the internal room sensor, the temperature shown is the set point. Due to the internal heat buildup in the thermostat, we do not recommend to use this function. This makes the thermostat sensitive towards draft in the connection box." Siter
Tverfyll Skrevet 4. september 2017 Skrevet 4. september 2017 (endret) Ja, mener såklart føler:) litt kjapp i svingen. Jeg liker egentlig best at setpunkt viser, så man slipper å trykke for å se hva som er instillt. Den reelle temperaturen kjenner man liksom på kroppen:) samtidig har jeg en skjerm med hstouch like ved;) tar en vurdering etter hvert om jeg trenger ekstern sensor:) Endret 4. september 2017 av Tverfyll Siter
Michal Skrevet 9. januar 2018 Skrevet 9. januar 2018 On 17/12/2016 at 18:05, Johs. said: Fra manualen TEMPERATURE SHOWN IN DISPLAY The temperature shown in the display is the actual temperature for floor sensor and the external room sensor. You are able to calibrate the sensor values. When using the internal room sensor, the temperature shown is the set point. When using the internal sensor, the thermostat can seem somewhat inaccurate. This is due to heat generation inside the thermostat, draft and other external influences. Er det mulig å få tak i denne manualen? Jeg har bare fått fire A4 sider med min termostat (samme som https://butikk.thermo-floor.no/userfiles/file/Installasjonsveiledninger/Termostater/Installasjon_Multireg_Z-Wave.pdf, bare på engelsk). Takk Siter
Johs. Skrevet 9. januar 2018 Skrevet 9. januar 2018 Se: https://www.tronika.no/no/index.php?controller=attachment&id_attachment=542 1 Siter
Michal Skrevet 9. januar 2018 Skrevet 9. januar 2018 Takk. Fant også mer på http://www.heatit.com/heating-control/floor-heating-thermostats/heatit-z-wave-thermostat/, i motsetning til https://www.thermo-floor.no/multireg/.. Siter
Kubegutt Skrevet 12. november 2018 Skrevet 12. november 2018 On 06/02/2017 at 15:14, iblis said: På varmekabler trenger du egentlig ikke strømavleser så lenge du vet hvor mange watt den trekker når den er på. Da bare lager du et script som kalkulerer kw/t i forhold til On/Off status. Tja, HEATIT rapporterer jo ikke ON/OFF en gang..... Eller? Ihvertfall ikke hos meg... R Siter
iblis Skrevet 12. november 2018 Skrevet 12. november 2018 Tja, HEATIT rapporterer jo ikke ON/OFF en gang..... Eller? Ihvertfall ikke hos meg... RHvilken firmware har du på enheten?Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Kubegutt Skrevet 12. november 2018 Skrevet 12. november 2018 Just now, iblis said: Hvilken firmware har du på enheten? Sent from my iPhone using Tapatalk Kan det være 1.8? Kjøpte denne i helga faktisk... Siter
Moskus Skrevet 13. november 2018 Skrevet 13. november 2018 14 timer siden, Kubegutt skrev: Kan det være 1.8? Kjøpte denne i helga faktisk... Ja, da kan det stemme. Du må oppdatere firmware for å få ON og OFF. Siter
kris10an Skrevet 20. november 2018 Skrevet 20. november 2018 Det vet jeg ikke. HeatIt står montert på utsiden av badet hos oss, men temperaturføleren er (selvfølgelig) i badet. Ledning gjennom veggen.Hvilken ekstern føler bruker du? Fulgte den med Heatit eller selges den separat? Kjører med intern føler nå og det er bare surr [emoji2961] Siter
ZoRaC Skrevet 20. november 2018 Skrevet 20. november 2018 20 minutter siden, kris10an skrev: Hvilken ekstern føler bruker du? Fulgte den med Heatit eller selges den separat? Jeg har denne: https://www.komplett.no/product/975891 1 Siter
kris10an Skrevet 20. november 2018 Skrevet 20. november 2018 6 minutter siden, ZoRaC skrev: Jeg har denne: https://www.komplett.no/product/975891 Den så fin ut, men ser ut til å være utgått? Men er ikke en romføler en romføler? Kan jeg bruke en DS18B20 fra et gammelt arduino-prosjekt som jeg har liggende f.eks? Får til og med skjult den ganske bra :) Siter
Christoffer Skrevet 20. november 2018 Skrevet 20. november 2018 1 hour ago, kris10an said: Den så fin ut, men ser ut til å være utgått? Men er ikke en romføler en romføler? Kan jeg bruke en DS18B20 fra et gammelt arduino-prosjekt som jeg har liggende f.eks? Får til og med skjult den ganske bra Den Zorac linket til over her er bare en mostand som endrer verdi etter temperaturen. Den du har er digital og vil ikke virke med termostaten. 1 Siter
kris10an Skrevet 21. november 2018 Skrevet 21. november 2018 Den Zorac linket til over her er bare en mostand som endrer verdi etter temperaturen. Den du har er digital og vil ikke virke med termostaten.Takker! Har lest meg opp på termistorer nå [emoji6] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.