hakons Skrevet 29. juli 2021 Del Skrevet 29. juli 2021 Hei, Som en rimelig og elektrikerfri løsning, finner det en måte å få ZigBee-pærer til å bytte status til det motsatte av hva de opprinnelig var ved strømbrudd? Tenkte da å sette inn en impulsfjær som alltid setter "dum" bryter til på, og tanken er da at pærene skal skru seg av/på når noen trykker på bryteren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 29. juli 2021 Del Skrevet 29. juli 2021 (endret) Hvis jeg forstod deg riktig ønsker du riktig status til Home Assistant? Jeg har noen IKEA pærer som jeg styrer via en conbee II, og der har jeg satt opp zigbee2mqtt. Bruker koden under for å "pinge" lyspærene hvert 30. sekund for å sjekke om de er tilgjengelig. Funker bra. advanced: report: true availability_timeout: 30 Endret 29. juli 2021 av Kim123 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.