syver Skrevet 19. desember 2016 Skrevet 19. desember 2016 Får ikke sunrise/sunset instillingene i homeseer (raspberry pi3) til å vise riktig. Har satt korrekt lokasjon (long/lat. også med negativt fortegn på på lat) Satt korekt lokasjon på Raspberry pi settings. Bruker Raspberrian som os. Googet masse, nå tom for ideer. Hjelp :-) Syver Siter
Moskus Skrevet 19. desember 2016 Skrevet 19. desember 2016 Dette fungerer jo alltid...? Bruker du punktum som desimalskille? Er klokka satt riktig? Siter
syver Skrevet 19. desember 2016 Forfatter Skrevet 19. desember 2016 Jepp. Bruker . som skille og klokka i Homeseer går riktig. Susnset/rise viser 0653 og 1901?? Siter
Moskus Skrevet 19. desember 2016 Skrevet 19. desember 2016 Her er mine innstillinger. Hvordan ser dine ut? Siter
syver Skrevet 19. desember 2016 Forfatter Skrevet 19. desember 2016 Har prøvd å sette inn min lokasjon (Ørland) også men sunrise/sunset forandrer seg ikke :-( Siter
Moskus Skrevet 19. desember 2016 Skrevet 19. desember 2016 Øh... uhm... snålt.. ...prøvd en reboot...? Siter
syver Skrevet 19. desember 2016 Forfatter Skrevet 19. desember 2016 Prøvd en masse ganger. Skjønne ingen ting. Når jeg skriver "date" i linux consol er alt riktig. Meget pussig. Er det noen spesiell config fil ifm homeseer som jeg ikke finner ?? Siter
syver Skrevet 19. desember 2016 Forfatter Skrevet 19. desember 2016 Sjekka i homseerdata.hsd og det eneste som står der er en linje som sier: sqlite format 3. Har mange versioner av denne filen nummerert fra homseesdata_1.hsd til homseesdata_7.hsd men alle innholder kun samme linjen ?? Siter
Moskus Skrevet 19. desember 2016 Skrevet 19. desember 2016 12 minutter siden, syver skrev: Sjekka i homseerdata.hsd og det eneste som står der er en linje som sier: sqlite format 3 Det er fordi det er en sqlite database-fil, og gir ikke mening med mindre man åpner den i en SQLite-leser. Du kan også sjekke settings.ini i /Config, men siden innstillingene faktisk blir lagret så burde ikke det være noe problem heller. Siter
syver Skrevet 19. desember 2016 Forfatter Skrevet 19. desember 2016 Slik ser config fila mi ut; [Settings] gLastShutdownOK=False gFirstTimeRun=False gConfigFilename=HomeSeerData.hsd gLocLabel=Room gLocLabel2=Floor bUseLocation2=True bLocationFirst=False gLongitude=-10.75 SADProc=True gWebSvrPort=80 RateUpdated=True gGlobalTempScaleF=False gLocationSelection=Norway,Oslo,-10.75,59.92 gLastRunVersion=3.0.0.297 io_interfaces=HSTouch Server:,Z-Wave:,JowiHue:,RFXCOM:,BLBackup: LastDevRef=64 gEmailUseGmail=True [email protected] gGmailPass=************************************************************************* [email protected] gSMTPDefSubj=Syvers hus groupPhysical=False gAllowBrowserImageCaching=True gLatitude=59.92 [Display] gSelectedGroupWeb=All Groups Siter
Frode Heiland Skrevet 19. desember 2016 Skrevet 19. desember 2016 Mener at med HS3 så må man også endre go.hs til LANG=nb_NO.UTF-8 hvis jeg husker riktig. Siter
syver Skrevet 19. desember 2016 Forfatter Skrevet 19. desember 2016 Ja har prøvd det, men når jeg setter inn LANG=en_EN.UTF-8, da blir sunrise/sunset riktig MEN i feil format 9:15AM og 3:13PM så det har helt sikkert noe med det og gjøre... Siter
DiderikFrom Skrevet 19. desember 2016 Skrevet 19. desember 2016 (endret) 4 minutes ago, syver said: Ja har prøvd det, men når jeg setter inn LANG=en_EN.UTF-8, da blir sunrise/sunset riktig MEN i feil format 9:15AM og 3:13PM så det har helt sikkert noe med det og gjøre... Ha! Jeg satt her og lurte på om NO kunne ha noe med det å gjøre. Det funker da med LANG=en_GB.UTF-8. Endret 19. desember 2016 av DiderikFrom Siter
syver Skrevet 19. desember 2016 Forfatter Skrevet 19. desember 2016 Jippi, har løst problemet. Når du setter LANG=nb_NO.UTF-8 ser det ut til at du må bruke "komma" ikke "pungtum" som separator på lat long. Når jeg gjorde det ble alt ok :-) ?? Hvis jeg bare hadde fått denne hersens HS3 til og autostarte når jeg rebootet PI'en hadde livet vært veldig bra akkurat nå :-) Det der skjønner jeg ikke helt gitt... Når jeg står i katalogen usr/local/HomeSeer og skriver ./autostart_hs eller ./go da starter alt fint, men ikke av seg selv ?? Siter
DiderikFrom Skrevet 19. desember 2016 Skrevet 19. desember 2016 (endret) 3 minutes ago, syver said: Jippi, har løst problemet. Når du setter LANG=nb_NO.UTF-8 ser det ut til at du må bruke "komma" ikke "pungtum" som separator på lat long. Når jeg gjorde det ble alt ok :-) ?? Hvis jeg bare hadde fått denne hersens HS3 til og autostarte når jeg rebootet PI'en hadde livet vært veldig bra akkurat nå :-) Det der skjønner jeg ikke helt gitt... Når jeg står i katalogen usr/local/HomeSeer og skriver ./autostart_hs eller ./go da starter alt fint, men ikke av seg selv ?? Du må jo bruke komma dersom du setter norsk locale! Det er jo litt rart å be homeseer som er engelsk om å ha norsk språk. Derfor forseslår jeg britisk engelsk. De har 24T-klokke, men er ellers engelsk. Jeg tror ikke det er noen god idé å tvinge engelske homeseer til å snakke norsk. Og autostart har du fått opptil flere oppskrifter på i en annen tråd. ? Endret 19. desember 2016 av DiderikFrom Siter
syver Skrevet 19. desember 2016 Forfatter Skrevet 19. desember 2016 Tusen takk for hjelpen alle sammen. Flott å være medlem hær med så mye flinke folk :-) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.