Kim123 Skrevet 7. august 2021 Del Skrevet 7. august 2021 Hei, Har en multisensor 6 som er innfelt i takutstikket som styrer utelyset. De siste ukene har jeg lagt merke til at 'motion detected' har stått på i flere timer av gangen. Det eneste som hjelper når den først henger er å gå foran slik den detekterer bevegelse, så etterpå nullstilles den. Jeg har forsøkt å justere på sensitiviteten og off timer uten at dette ga noe bedring. Har og forsøkt å hente data manuelt på nytt. Noen vært borti dette før ? Svikter sensoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 8. august 2021 Del Skrevet 8. august 2021 Kim123 skrev (9 timer siden): Noen vært borti dette før ? Kjent problem hos meg, også at bevegelse ikke detekteres. Tror ikke jeg har en eneste MS6 der jeg IKKE har en bevegelsessensor i tillegg, enten Nexa eller Fibaro... Nexa ser jo litt harry ut og MÅ gå på batteri men fungerer helt suuupert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 8. august 2021 Del Skrevet 8. august 2021 3 hours ago, SveinHa said: Tror ikke jeg har en eneste MS6 der jeg IKKE har en bevegelsessensor i tillegg Jeg har drøssevis uten disse problemene. Det virker jo da som at signalet ikke kommer frem. Går disse enhetene på batteri eller fast strøm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 8. august 2021 Del Skrevet 8. august 2021 Moskus skrev (12 minutter siden): Går disse enhetene på batteri eller fast strøm? Alle mine går på strøm og 2 av de er innenfor 3-4 meter fra Z-Wave dongle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 8. august 2021 Forfatter Del Skrevet 8. august 2021 Moskus skrev (22 minutter siden): Jeg har drøssevis uten disse problemene. Det virker jo da som at signalet ikke kommer frem. Går disse enhetene på batteri eller fast strøm? min går på strøm. Har gått inn i zwave panelet for å manuelt hente data på nytt. Signalet som kommer fint frem og signalet er da ‘motion detected’ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 8. august 2021 Del Skrevet 8. august 2021 Det er det samme signalet som setter "ikke bevegelse", bare med en annen verdi. Hvilken firmware har dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 8. august 2021 Del Skrevet 8. august 2021 Moskus skrev (39 minutter siden): Hvilken firmware har dere? Current Firmware: Manufacturer = Aeon Labs Version: 1.13 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 8. august 2021 Forfatter Del Skrevet 8. august 2021 [7-134-0-libraryType] Library type [3] Enhanced Slave [7-134-0-protocolVersion] Z-Wave protocol version 4.54 [7-134-0-firmwareVersions] Z-Wave chip firmware versions ["1.12"] [7-134-0-hardwareVersion] Z-Wave chip hardware version 100 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 8. august 2021 Del Skrevet 8. august 2021 Ikke at jeg tror det har så ekstremt mye å si, men versjon 1.14 er tilgjengelig, og å oppdatere til den er ikke vanskelig (iallfall ikke i HomeSeer). Men det kan ha noe å si... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 8. august 2021 Forfatter Del Skrevet 8. august 2021 Regner med det går greit i HomeAssistant (zwavejs). syns det er rart for den har jo fungert fint i 4 måneder. Forsøker å oppdatere, hvis det ikke blir bedring blir det reklamasjon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 8. august 2021 Forfatter Del Skrevet 8. august 2021 Da har jeg oppgradert til versjon 1.15, så da får vi se om det bedrer seg 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 9. august 2021 Del Skrevet 9. august 2021 Ah, da har det kommet enda nyere. Får ta en runde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullfrode Skrevet 9. august 2021 Del Skrevet 9. august 2021 Hvordan oppdatere i homeseeer?(har krangla med Google, så han er ikke min venn) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 9. august 2021 Del Skrevet 9. august 2021 gullfrode skrev (15 minutter siden): Hvordan oppdatere i homeseeer? Du finner oppskriften hos Aeotec men kort fortalt er det bare å laste ned en hec fil fra Aeotec og laste den opp tilaktuell device under ZWave/Firmware i HS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 10. august 2021 Forfatter Del Skrevet 10. august 2021 Det kan se om som at det gjorde susen med å oppgradere firmware. Ingen feil så langt! 2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 13. august 2021 Del Skrevet 13. august 2021 (endret) gullfrode skrev (På 9.8.2021 den 21.30): Hvordan oppdatere i homeseeer?(har krangla med Google, så han er ikke min venn) https://aeotec.freshdesk.com/support/solutions/articles/6000205600-update-multisensor-6-firmware-via-homeseer- @Kim123 takk for tipset. + Senere samme kveld: Endret 13. august 2021 av Erling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.