Mathias Skrevet 13. august 2021 Skrevet 13. august 2021 Hei Må bare spørre om det er flere her som har problemer med å legge til nye enheter i ESPHome? Jeg får lagt til enheter i ESPHome og loggen på enheten tilsier at alt fungerer som det skal, men HA oppdager ikke nye enheter fra ESPHome. Jeg finner igjen sensorer i Developer Tool på de nye enhetene, men den dukker ikke opp under ESPHome i Integrasjoner og kameraer blant annet fungerer ikke. Noen flere som opplever problemer med dette for tiden? Siter
haraldov Skrevet 18. august 2021 Skrevet 18. august 2021 Vet ikke om dette har rammet meg ennå, men det kom en ny versjon av Esphome denne uken (Esphome 2021.8.0). Har du sett i Changelog til den nye versjonen om det kan være noen Breaking Changes som har rammet deg? https://esphome.io/changelog/2021.8.0.html 1 Siter
Mathias Skrevet 19. august 2021 Forfatter Skrevet 19. august 2021 (endret) Den nye versjonen kom vel i går eller noe så i såfall har det forhåpentlig rammet meg positivt Har lest gjennom endringene som er gjort i versjon 2021.8.0 og ser at det blant annet er en del punkter som gjelder feilretting mot ESP32-brikker som jeg håper har positiv effekt på kamaraer. Er ikke alltid så enkelt å se hva endringene faktisk er med mindre man bruker en del tid på Github. Har ikke fått testet det som var problemet mitt ennå da jeg er på hytta, men oppdaterte ett kamera med siste versjon og det fungerte i alle fall etter oppdateringen også Endret 19. august 2021 av Mathias 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.