Mastiff Skrevet 15. august 2021 Skrevet 15. august 2021 (endret) Jeg har gått over til ZWave JS fra OZW, og det sender respons litt annerledes enn OZW. Det gjør at automasjonene mine får hikke. For jeg har brukt denne automasjonen for å sende responsen på MQTT til EventGhost: action: data_template: payload_template: "{{states('climate.termostat_'+trigger.from_state.attributes.friendly_name.split(' ')[1])}},{{state_attr('climate.termostat_'+trigger.from_state.attributes.friendly_name.split(' ')[1], 'node_id')}},{{state_attr('climate.termostat_'+trigger.from_state.attributes.friendly_name.split(' ')[1], 'current_temperature')}},{{trigger.from_state.attributes.friendly_name.split(' ')[1]}},{{state_attr('climate.termostat_'+trigger.from_state.attributes.friendly_name.split(' ')[1], 'temperature')}}" topic: eg/Gulvtemperatur service: mqtt.publish condition: [] id: '110343257' trigger: - platform: state entity_id: - sensor.termostat_1_temperature - sensor.termostat_2_temperature - sensor.termostat_3_temperature Tidligere fikk jeg med trigger.from_state.attributes.friendly_name.split(' ')[1] fram nummeret på termostaten (etter sonen i huset), som 1, 2 eller 3. Men med ZWave JS kommer det som 1:, 2:, 3: - altså med et kolon slengt på. Hvordan kan jeg enklest fjerne det kolonet og få fram bare tallene? I et anfall av overmot og overdreven kreativitet prøvde jeg å bytte det ut med trigger.from_state.attributes.entity_id.split('_')[1], men det ga bare total hikke: Sitat Gulvtemperatur med modus: Error executing script. Invalid data for call_service at pos 1: string value is None for dictionary value @ data['payload_template'] Gulvtemperatur med modus: Error executing script. Error for call_service at pos 1: Error rendering data template: UndefinedError: 'mappingproxy object' has no attribute 'entity_id' Endret 15. august 2021 av Mastiff Siter
Kim123 Skrevet 17. august 2021 Skrevet 17. august 2021 (endret) Kan ikke du sette trigger.from_state.attributes.entity_id.split(':')[1] ? Endret 17. august 2021 av Kim123 Siter
Mastiff Skrevet 17. august 2021 Forfatter Skrevet 17. august 2021 (endret) Det vet jeg ikke, men jeg har nettopp fått løst det (for 20 minutter siden, sånn omtrent). Dette funker: trigger.from_state.attributes.friendly_name.split(' ')[1].split(":")[0] Endret 17. august 2021 av Mastiff Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.