stigvi Skrevet 27. august 2021 Skrevet 27. august 2021 Er det noen som har en god løsning på å hente inn fremtidig strømpris. Pr i dag bruker jeg en integrasjon for å hente fra Nordpool ( custom-components/nordpool: nordpool sensor for ha. (github.com) ). Men denne har svakheter med at den må passes på hele tiden. Den stopper opp å hente inn nye priser og klarer heller ikke å hente seg inn igjen. Løsningen er å ta en omstart på HA. Hvilke alternativer finnes det der ute? Siter
VikingOy Skrevet 27. august 2021 Skrevet 27. august 2021 Hei, jeg bruker også Norpool sin integrasjon i HA, og har aldri hatt problemer med den. Går jevnt og trutt døgnet rundt og har gått i et par år nå. 1 Siter
solosuper Skrevet 27. august 2021 Skrevet 27. august 2021 VikingOy skrev (1 time siden): Hei, jeg bruker også Norpool sin integrasjon i HA, og har aldri hatt problemer med den. Går jevnt og trutt døgnet rundt og har gått i et par år nå. Vil du dele din koder på denne? Siter
VikingOy Skrevet 27. august 2021 Skrevet 27. august 2021 type: vertical-stack cards: - type: entity entity: sensor.electricity_price_middelthuns_gate_21_a attribute: price_level - type: custom:apexcharts-card header: show: true title: NordPool Prisutvikling show_states: true colorize_states: true series: - entity: sensor.nordpool name: ' ' type: area curve: stepline extend_to_end: false float_precision: 2 stroke_width: 2 opacity: 0.2 - entity: sensor.nordpool name: ' ' type: area curve: stepline extend_to_end: false float_precision: 2 stroke_width: 2 opacity: 0.2 data_generator: | return entity.attributes.raw_today.map((p) => { return [new Date(p.start), p.value]; }); - entity: sensor.nordpool name: ' ' type: area curve: stepline extend_to_end: false float_precision: 2 stroke_width: 2 opacity: 0.2 data_generator: | return entity.attributes.raw_tomorrow.map((p) => { return [new Date(p.start), p.value]; }); y_axis_precision: 2 now: show: true label: Nå graph_span: 85h span: start: day offset: '-30h' apex_config: chart: height: 300px zoom: enabled: true toolbar: show: true tools: zoom: true zoomin: false zoomout: false pan: false reset: true locales: - name: nb options: shortDays: - Søn - Man - Tir - Ons - Tors - Fre - Lør defaultLocale: nb legend: show: false dataLabels: enabled: false yaxis: min: 0 xaxis: type: datetime labels: datetimeFormatter: month: ddd day: ddd tooltip: fixed: enabled: true position: bottomLeft style: | ha-card { border: 1px solid green; font-size: 10px; } 4 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.