EddieX Skrevet 6. september 2021 Skrevet 6. september 2021 Er det noen her som har erfaring med deconz og develco (zigbee) ? Jeg har noen røyk (SMSZB-120) og vamevarslere (HESZB-120) som jeg ønsker å sette opp i et nettverk, men jeg kan ikke så mye om deconz og sensorene mine oppfører seg veldig rart. Jeg spør og håper på svar 🙂 1. Noen av sensorene kommer opp med "kun Hex" (og ikke noe detaljer om seg selv), er de defekte? 2. Jeg får ikke opp noe info på "cluster info", må jeg lage et cluster?, er det enkelt? 3. Jeg har fått info opp i Domoticz og der står det at batteri er 90%, mens sensorene piper i ny og ne, hva kan være feil? Siter
EddieX Skrevet 20. september 2021 Forfatter Skrevet 20. september 2021 ingen som har bitte litt info til meg? Lurer feks på om det er mulig å konfigurere detektorene via feks DeConz... Og hvorfor de piper hvert 40-50 sek. 😞 E Siter
Erik G Skrevet 20. september 2021 Skrevet 20. september 2021 De som kommer opp med bare hex, er ikke inne i Deeconz. Har du lagt iinn røykvarslerene som light? Siter
EddieX Skrevet 20. september 2021 Forfatter Skrevet 20. september 2021 Jeg har lagt dem til i Deconz med å velge "permit join" så dukker de "bare" opp. Jeg fant ut at jeg får opp litt mer info når jeg velger "Read descriptor" , så da ser de riktige ut.. Men de piper fortsatt hver 50 sekund??? tips? Siter
Erik G Skrevet 20. september 2021 Skrevet 20. september 2021 Det er meningen at du skal legge den via websiden, så det er ikke sikkert den er ordentlig inne. Ved lavt batteri skal den pipe hvert 45 sek. Siter
EddieX Skrevet 20. september 2021 Forfatter Skrevet 20. september 2021 Erik G skrev (43 minutter siden): Det er meningen at du skal legge den via websiden, så det er ikke sikkert den er ordentlig inne. Ved lavt batteri skal den pipe hvert 45 sek. ok, takk for info... Batteriene måler 2,89volt og har stått i den i ca 3 mnd, så det virker som den "spiser" batterier 😞 Siter
Erik G Skrevet 20. september 2021 Skrevet 20. september 2021 Den spiser batteri når den ikke er lagt inn riktig. Tror den står i noe søke modus, før den er lagt inn riktig. Siter
EddieX Skrevet 20. september 2021 Forfatter Skrevet 20. september 2021 Er det "Phoscon app" du tenker på? Det kjipe er at den klager på batterit som er nesten nytt 😞 2,89volt på et 3v batteri .... fins det noen måte å justere ned den "terskelen"? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.