Stratosen Skrevet 22. desember 2016 Skrevet 22. desember 2016 Jeg har liten erfaring med å plassere (fibaro) brytere og dimmere inni veggbokser, men i forbindelse med tilbygg blir det mye av det. I den forbindelse lurer jeg på: Blir det så trangt at man egentlig burde hatt større veggbokser, eller går det helt greit med ordinær størrelse? Jeg vurderer Elko BigBox (http://proff.elko.no/elko-bigbox/category626.html) for å få bedre plass inni boksene. De er en del dyrere, så jeg ønsker ikke å gjøre det om det egentlig ikke er noe stort poeng. Hva mener dere her på forumet? Lurt eller overflødig med store veggbokser? Siter
Evelen Skrevet 22. desember 2016 Skrevet 22. desember 2016 Skal ikke si det med sikkerhet da jeg ikke har prøvd de der. Uansett, alternativt kan du gå for Qubino, de er mindre. Brukte disse selv, og det ble likevel rimelig trangt. Men jeg har noe eldre el-anlegg og relativt trange bokser. Qubino og fibaro har vel forskjellige pluss og minus, etter at alt er oppå å går fungerer ihvertfall mine Qubino feilfritt Siter
iceball Skrevet 22. desember 2016 Skrevet 22. desember 2016 Fibaro er marginalt større, og kunne jeg valgt på nytt ville jeg valgt Fibaro. Får plass til to Qubino i standard veggboks, men det er ikke å anbefale Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter
Erling Skrevet 22. desember 2016 Skrevet 22. desember 2016 Kjør std., jeg har 20+ i veggene og kun 1 med utbygger for å få plass. Siter
com2 Skrevet 22. desember 2016 Skrevet 22. desember 2016 Ville valgt BigBox, du veit aldri i fremtiden om du trenger litt større moduler eller flere koblinger med wago i veggboksene. Prisen på å gjøre det nå iforhold til seinere er liten ihenhold til frustrasjon og arbeid. Siter
arneolav Skrevet 22. desember 2016 Skrevet 22. desember 2016 BigBox 57 høy ring stender - Elnummer: 1223766 er ok. Std 71mm dyp veggboks går også bra. Det blir vel ikke så mange bokser at prisen er vesentlig. Husk, dette gjør du én gang, gjør det skikkelig! 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.