Har blitt inspirert og startet med hjemmeautomasjon (homeseer) med god hjelp fra et søskenbarn som har vært i 'gamet' litt lengre enn meg. Har kommet dit at jeg snuser litt på overvåkning av vaskemaskin, tørketrommel & oppvaskmaskin med hensikt å få push meldinger (pushover.net plugin på plass) ved start/stopp i første omgang.
Har sett på følgende kontakter for overvåkning av strømforbruk (ønsker smartplugs isteden for relee i denne omgang).
Spørsmål
MrNem
Hei Hjemmeautomasjon.no
Har blitt inspirert og startet med hjemmeautomasjon (homeseer) med god hjelp fra et søskenbarn som har vært i 'gamet' litt lengre enn meg. Har kommet dit at jeg snuser litt på overvåkning av vaskemaskin, tørketrommel & oppvaskmaskin med hensikt å få push meldinger (pushover.net plugin på plass) ved start/stopp i første omgang.
Har sett på følgende kontakter for overvåkning av strømforbruk (ønsker smartplugs isteden for relee i denne omgang).
Switch - ZMNHYD1 (2x 3500W, 15.2A) - Vaskemaskin & tørketrommel
Aeotec Smart Switch 7 (1x 2300W, 10A) - oppvaskmaskin
Noen spørsmål:
1. Noen som har erfaring eller kjennskap til å si at de overnevne kontaktene vil fungere fint for formålet?
2. Eventuelle fallgruver 🙂
3. Om noen har noe lignende event allerede i Homeseer de er villig til å dele slik at jeg kan få litt inspirasjon/howto?
Lenke til kommentar
Del på andre sider
9 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.