com2 Skrevet 22. desember 2016 Skrevet 22. desember 2016 Jeg har 2 androidtableter i veggen som brukes nå kun til å styre div ting i huset, men kunne tenke meg å få litt mer funksjonalitet ut av de. Har noen tanker til funksjonalitet - Overvåkingskamera, hvilke app er å anbefale til det? Ønsker å kunne velge når den filmer eller ikke, lagring på NAS og i skyen. - Lading, sende en http-request til automasjonssystem når batteri er under/over en vis prosent, dette kan vel gjøres i Tasker? - Tale, om mulig å kunne bruke den til talestyring -> "tablet tablet på veggen der, skru på lys" - Skjermsparer med diverse info rullende over som temperatur, strømforbruk, siste innlegg på hjemmeautomasjon.no, osv. Skjermsparer bare aktiv nå det er registrert bevegelse i rommet hvor den er plassert Er det noen som har noe av dette eller ideer om hvordan løse og ville dele sin kunnskap Siter
Moskus Skrevet 22. desember 2016 Skrevet 22. desember 2016 Du skriver ikke hva slags automasjonssystem du bruker, men på generelt grunnlag kan du komme et godt stykke med ImperiHome. Siter
com2 Skrevet 22. desember 2016 Forfatter Skrevet 22. desember 2016 Det heter Cue og gir ikke noe sånne muligheter. Håper derfor at det kanskje finnes noen enkeltstående apper som kan løse noe av de jeg ønsker med å sende helst http-requester. Siter
Moskus Skrevet 22. desember 2016 Skrevet 22. desember 2016 Jeg tror du kan bruke ImperiHome med HTTP-requests også, samt legge inn kameraer manuelt. Jeg vet ikke så mye om det, dessverre (jeg bruker HStouch, men det er til HomeSeer). Ellers har man Rotini: Og Control Freak ser jo ut som man kan komme ganske langt med: Siter
Evelen Skrevet 22. desember 2016 Skrevet 22. desember 2016 Litt info om hva som kan gjøres med ImperiHome (som nevnt over: 44 minutter siden, com2 skrev: - Overvåkingskamera, hvilke app er å anbefale til det? Ønsker å kunne velge når den filmer eller ikke, lagring på NAS og i skyen. Du kan se live-view i ImperiHome fra et IP-kamera, du kan velge når du skal se det og ikke se det, men du kan ikke velge når det filmer, ihvertfall ikke i utgangspunktet. Hvis du ønsker å velge når det skal ta opp osv fra ImperiHome så må du ha en server du kan sende kommandoer til eller likende. Jeg vet ikke om noe konkret løsning. 44 minutter siden, com2 skrev: Lading, sende en http-request til automasjonssystem når batteri er under/over en vis prosent, dette kan vel gjøres i Tasker? Dette kan gjøres via tasker, men du kan om du bruker ImperiHome likegodt bare implementere hjemmeautomasjonssystemet ditt. 44 minutter siden, com2 skrev: Tale, om mulig å kunne bruke den til talestyring -> "tablet tablet på veggen der, skru på lys" Lille tablet på veggen der, hvem er vakrest i huset her. Ja, det er mulig på flere måter, men jeg har ikke satt meg inn i det. Om ImperiHome har støtte for det vet jeg dog ikke. 44 minutter siden, com2 skrev: - Skjermsparer med diverse info rullende over som temperatur, strømforbruk, siste innlegg på hjemmeautomasjon.no, osv. Skjermsparer bare aktiv nå det er registrert bevegelse i rommet hvor den er plassert Dette kan du fint gjøre med ImperiHome, både vise info, samt kun ha skjerm på når noen er i rommet (bruker kamera for å detektere). Men noe rullende info får du i utgangspunktet ikke da ImperiHome er rutenettbasert. Kort sagt: ImperiHome kan veldig mye, men man har veldig få valgmuligheter når det gjelder å vise det frem på en fancy måte. Siter
com2 Skrevet 22. desember 2016 Forfatter Skrevet 22. desember 2016 ImperiHome ser veldig bra ut og mange funksjonaliteter, men sånn jeg forstår det brukes til å styre automasjonssystemet. Det ønsker jeg ikke, da jeg har allerede har styring-funksjonalitet på tableten, som ikke minst frøkna har lært seg. Så jeg ønsker funksjoner på selve android/tableten. Dog så skal jeg ikke se bortifra at jeg bytter GUI snart, da eksempel-bildene på ImperiHome ser mye bedre ut enn det som jeg har nå og mye av det jeg ønsker ligger inne der fra før Angående overvåkningskamera, tenkte jeg å bruke front-kamera som er på tableten. Siter
psv021 Skrevet 22. desember 2016 Skrevet 22. desember 2016 Jeg vil tro at Tasker kan gjøre mye av dette. En stund siden jeg brukte Tasker, men inntrykket er jo at det er ganske fleksibelt. Siter
Lazarus Skrevet 22. desember 2016 Skrevet 22. desember 2016 7 timer siden, com2 skrev: - Overvåkingskamera, hvilke app er å anbefale til det? Ønsker å kunne velge når den filmer eller ikke, lagring på NAS og i skyen. - Lading, sende en http-request til automasjonssystem når batteri er under/over en vis prosent, dette kan vel gjøres i Tasker - Tale, om mulig å kunne bruke den til talestyring -> "tablet tablet på veggen der, skru på lys" - Skjermsparer med diverse info rullende over som temperatur, strømforbruk, siste innlegg på hjemmeautomasjon.no, osv. Skjermsparer bare aktiv nå det er registrert bevegelse i rommet hvor den er plassert Jeg har flere av disse i bruk i dag,,, skal vi se Overvåkningskamera. jeg har benyttet meg av IP Webcam Pro og er veldig fornøyd med det! Den har tasker plugin og et HTTP grensesnitt med API, Støtter både front og bak kamera Tasker kan gjøre dette via HTTP. Tasker og Autovoice lar deg gjøre dette... Se her. En Tasker scene vil kunne brukes til å vise info. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.