n00b82 Skrevet 16. september 2021 Del Skrevet 16. september 2021 Hei.  Jeg er ny her, min fĂžrste post đ  Vi pusser opp og jeg legger opp til Philips Hue i hele huset, lamper, downlights, sensorer etc. KjĂžrer bryter som blendes der det er nĂždvendig og vil helst felle inn en kompatibel Philips Hue dimmer. Ser det finnes flere, noen med, og noen uten batterier. Slik jeg forstĂ„r og ser sĂ„ er de Niko brytere (generelt alle uten batteri) ganske harde Ă„ trykke pĂ„, det hĂžres ikke ut som noe jeg Ăžnsker. Er det ille ?  Har noen andre noen Ă„ anbefale som passer inn i Elko plus rammer ?  Disse har jeg sett pĂ„, noen med og noen uten batterier. https://www.kjell.com/no/varemerker/sunricher/smarte-hjem/philips-hue/philips-hue-tilbehor/sunricher-friends-of-hue-fjernstrombryter-for-veggmontering-p51602 https://www.kjell.com/no/varemerker/sunricher/smarte-hjem/fjernkontroller/smarte-dimmerer/sunricher-zigbee-fjernstrombryter-for-veggmontering-p51600 https://www.elektroimportoren.no/namron-zigbee-1-kanal-bryter-k2/4512701/Product.html?Path=1014366&Event=pathlist https://www.power.no/smarte-hjem/smart-belysning/smarte-kontakter-og-dimmere/niko-intense-hue-bryter-hvit-120-91004/p-1044204/  Noe annet en bĂžr tenke pĂ„ nĂ„r man gĂ„r i gang med et slik prosjekt ? Siter Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
SveinHa Skrevet 16. september 2021 Del Skrevet 16. september 2021 Har noen Sunricher batterilĂžse brytere og de er omtrent like tunge Ă„ trykke pĂ„ som en vanlig Elko bryter med returfjĂŠr. Har ikke hatt de lenge men er kjempefornĂžyd sĂ„ langt. Siter Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Trude Skrevet 11. august 2022 Del Skrevet 11. august 2022 (endret) Jeg anbefaler ZigBee veggbryter fungerer godt og er enkle Ă„ montere:) Bruk ZigBee dimmer pĂ„ andre lamper:) Endret 11. august 2022 av Trude Siter Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Jonbjo Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 Trude skrev (PĂ„ 11.8.2022 den 12.02): Jeg anbefaler ZigBee veggbryter fungerer godt og er enkle Ă„ montere:) Bruk ZigBee dimmer pĂ„ andre lamper:) Hvor ofte mĂ„ man bytte batteri pĂ„ disse? Siter Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
stigvi Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 Jonbjo skrev (26 minutter siden): Hvor ofte mĂ„ man bytte batteri pĂ„ disse? Sannsynligvis Ă„revis mellom hver gang. Jeg har en annen modell og har ikke byttet batteri selv om de har stĂ„tt pĂ„ veggen i flere Ă„r. Noen modeller har ikke engang batteri. De bruker energien i knappetrykket til Ă„ sende radiosignalet. Siter Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Jonbjo Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 stigvi skrev (10 minutter siden): Sannsynligvis Ă„revis mellom hver gang. Jeg har en annen modell og har ikke byttet batteri selv om de har stĂ„tt pĂ„ veggen i flere Ă„r. Noen modeller har ikke engang batteri. De bruker energien i knappetrykket til Ă„ sende radiosignalet. Takk for svar. Har vurdert Senic Smart Switch ogsĂ„. Men den koster noen hundrelapper mer. SpĂžrs om det er verdt det for Ă„ slippe Ă„ bytte batteri hvert 2-3Ă„r. Noen andre enn de 2 nevnte du kan anbefale? Siter Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
stigvi Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 Jonbjo skrev (5 minutter siden): Takk for svar. Har vurdert Senic Smart Switch ogsĂ„. Men den koster noen hundrelapper mer. SpĂžrs om det er verdt det for Ă„ slippe Ă„ bytte batteri hvert 2-3Ă„r. Noen andre enn de 2 nevnte du kan anbefale? Nei, jeg vil ikke anbefale noen. Det gĂ„r jo mest i det estetiske og smaken er jo som kjent som baken. Selv har jeg tatt vekk Elko brytere og satt Philips Hue dimmere pĂ„ veggen ved hjelp av 3D printet ramme som passer inn i systemet. De skiller seg ut fra en vanlig bryter, men allikevel er det fint nok for bĂ„de meg og kona. Og besĂžkende har heller ingen problem med de. Siter Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.