AsgeirK Skrevet 8. oktober 2021 Skrevet 8. oktober 2021 Tenkte å prøve å styre varme på bad med å sette inn en enkel on-off puck foran 1-2-3 bryter og sette inn enkel temperatursensor (Aquara). Noen som har sett slike løsninger implementert, gjerne med mulighet til å justere strømforbruket til tider på døgnet med lavere pris og bruke utetemp som ekstra faktor i justeringen. Siden det tar mange timer å varme opp kabler i sementgolv tenker jeg vanlige følere ikke duger. Siter
Moskus Skrevet 8. oktober 2021 Skrevet 8. oktober 2021 4 hours ago, AsgeirK said: Siden det tar mange timer å varme opp kabler i sementgolv tenker jeg vanlige følere ikke duger. Ideelt hadde du hatt en gulvføler... Jeg har en AeoTec Heavy Duty foran en 1-2-3 bryter på varmtvannsberederen. Det fungerer. Siter
AsgeirK Skrevet 9. oktober 2021 Forfatter Skrevet 9. oktober 2021 On 08/10/2021 at 21:49, Moskus said: Ideelt hadde du hatt en gulvføler... Jeg har en AeoTec Heavy Duty foran en 1-2-3 bryter på varmtvannsberederen. Det fungerer. Problemet er ikke å finne enheter som kan slå av og på, men mere å lage en logikk som ut fra de parametre jeg nevner kan styre slike varmekabler. Siter
Moskus Skrevet 10. oktober 2021 Skrevet 10. oktober 2021 Ah, da er svaret at det finnes selvfølgelig. Men litt avhengig av plattform du har, jeg er usikker på om du finner det til Telldus. Siter
AsgeirK Skrevet 10. oktober 2021 Forfatter Skrevet 10. oktober 2021 Så at profilen min var litt feil, er i ferd med å flytte fra Fibaro HC3 til Homey Pro, så er det noen som vet om løsninger for Homey som kan løse dette? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.