Alle disse bryterne er i dag koblet på lamper med Hue-pærer.
Tanken er å kunne styre lyset både i Hue-appen OG med fysisk dimmer (det er jo av og til praktisk).
Har testet oppkobling av én slik, og jeg får da noen utfordringer:
1. I appen vil jeg da ha både Hue-pæren OG dimmeren som hvert sitt lys - dette skal jo i praksis være det samme lyset, dimmeren skal egentlig kun fungere som en fjernkontroll (men dimmeren må vel være påkoblet strøm uansett, samt sørge for at lampe/pære får strøm fra en På-posisjon)? Skal jeg forsøke legge den til i Hue-appen som "Hue dimmer switch" eller noe annet?
2. Forsøkte slette Hue-pæren fra app for å ikke få konflikt med dimmeren som eget lys. Derimot fungerer da verken scener eller dimming, pære begynner kun å blinke
Føler jeg tenker feil her og at det finnes en smart løsning på dette, men greier ikke tenke meg frem til det. Noen tips?
Spørsmål
Golding
Hei
Jeg begynner å bli litt smårar i hodet og hadde satt stor pris på noen tips.
Har flere slike som jeg tenker å bytte ut dumme av-/på-brytere i leiligheten med: https://www.kjell.com/no/produkter/smarte-hjem/fjernkontroller/smarte-dimmerer/sunricher-smart-zigbee-dimmer-p51595
Alle disse bryterne er i dag koblet på lamper med Hue-pærer.
Tanken er å kunne styre lyset både i Hue-appen OG med fysisk dimmer (det er jo av og til praktisk).
Har testet oppkobling av én slik, og jeg får da noen utfordringer:
1. I appen vil jeg da ha både Hue-pæren OG dimmeren som hvert sitt lys - dette skal jo i praksis være det samme lyset, dimmeren skal egentlig kun fungere som en fjernkontroll (men dimmeren må vel være påkoblet strøm uansett, samt sørge for at lampe/pære får strøm fra en På-posisjon)? Skal jeg forsøke legge den til i Hue-appen som "Hue dimmer switch" eller noe annet?
2. Forsøkte slette Hue-pæren fra app for å ikke få konflikt med dimmeren som eget lys. Derimot fungerer da verken scener eller dimming, pære begynner kun å blinke
Føler jeg tenker feil her og at det finnes en smart løsning på dette, men greier ikke tenke meg frem til det. Noen tips?
Lenke til kommentar
Del på andre sider
16 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.