GEIR1 Skrevet 14. oktober 2021 Skrevet 14. oktober 2021 Skal gå til innkjøp av 10 røykvarslere. Cavius ser bra ut, men ser at disse ikke kan kobles til Athom Homey. Develco derimot kan kobles sammen med Homey. Cavius og Develco ser for meg helt like ut, er det noe forskjell på disse? Siter
Tor-Erik Skrevet 14. oktober 2021 Skrevet 14. oktober 2021 Ganske stor forskjell på de to. Develco bruker ZigBee og er avhengig av en sentral (f.eks. Homey) for seriekobling. Cavius bruker 868Mzh og trenger ingen sentral for seriekobling, men med en hub kan man få varsel i app (og oppkobling er noe enklere). Selv har jeg valgt Cavius (med hub) siden jeg heller vil ha uavhengig seriekobling enn integrasjon mot resten av huset. Appen er ikke ekstremt imponerende, men den gjør det den skal.. likte spesielt godt det at det var mulig å programmere og teste uten at jeg måtte bruke hørselvern. Siter
Guahtdim Skrevet 15. oktober 2021 Skrevet 15. oktober 2021 Ikke umulig at man kan hacke noe til med Cavius siden den støtter Google. Siter
GEIR1 Skrevet 18. oktober 2021 Forfatter Skrevet 18. oktober 2021 Takker for svar. Tror vi går for Cavius Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.