magnaral Skrevet 18. januar 2017 Forfatter Skrevet 18. januar 2017 Hva med å bruke denne til lysrørene, den bør da være tilstrekkelig og også kunne takle spenningspeaken? https://elhandel.no/smarthus/z-wave-smarthus/rele/aeotec-bryterrele-40a-z-wave Litt dyrere enn de Fibaro og Qubino, men Noen som har erfaring med denne? Siter
xibriz Skrevet 18. januar 2017 Skrevet 18. januar 2017 Hvis jeg var deg hadde jeg brukt pengene på et innslagrele hvis du ikke kan bruke 433mhz. Siter
magnaral Skrevet 18. januar 2017 Forfatter Skrevet 18. januar 2017 27 minutter siden, xibriz skrev: Hvis jeg var deg hadde jeg brukt pengene på et innslagrele hvis du ikke kan bruke 433mhz. Vil helst ha et z wave relé der jeg også har strømmåling integrert. Tror du denne også vil bli knekt av startspenningen til lysrørene? 40A er jo vesentlig mer enn Fibaro som kun er 10? Siter
xibriz Skrevet 19. januar 2017 Skrevet 19. januar 2017 8 timer siden, magnaral skrev: Vil helst ha et z wave relé der jeg også har strømmåling integrert. Tror du denne også vil bli knekt av startspenningen til lysrørene? 40A er jo vesentlig mer enn Fibaro som kun er 10? Teoretisk sett ja, det tror jeg. Men man vet aldri uten å prøve Det som garantert blir å fungere er å bruke en kontaktor, men det kan du jo høre med elektikeren din om. Siter
magnaral Skrevet 28. april 2017 Forfatter Skrevet 28. april 2017 Den 1/19/2017 klokken 5.58, xibriz skrev: Teoretisk sett ja, det tror jeg. Men man vet aldri uten å prøve Det som garantert blir å fungere er å bruke en kontaktor, men det kan du jo høre med elektikeren din om. Har ikke kommet i mål med dette prosjektet enda, men er nå på jakt etter en kontaktor jeg kan bruke og koble sammen med z-wave releet. Noen som kan tipse meg om en kontaktor/rele (gjerne fra Elektroimportøren) som kan brukes til dette formålet? Vil gjerne kjøpe inn alt materiellet selv på forhånd før elektrikeren kommer, så vet jeg at det er tilgjengelig og av den typen jeg vil ha. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.