AndyFroy Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 (endret) J-Lo skrev (11 timer siden): Har du Homey? Hvordan ordner du assosiasjonen? Jeg har forsøkt å skrive inn med komme, semikolon og bindestrek, men alt etter første utgangen slettes når jeg lagrer i Homey. Har f eks skrevet 21.6; 21.7; 21.8 under gruppe 3. Men når jeg lagrer står det bare 21.6. Bruke vannlig komma og skrive direkte videre (ikke fri felt) 21.6,21.7,21.8 Endret 10. januar 2022 av AndyFroy 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J-Lo Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 AndyFroy skrev (4 minutter siden): Bruke vannlig komma og skrive direkte videre (ikke fri felt) 21.6,21.7,21.8 Takk! Det løste biffen. Jeg prøvde bare med mellomrom etter komma... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode H Skrevet 4. februar 2022 Del Skrevet 4. februar 2022 (endret) J-Lo skrev (På 10.1.2022 den 9.36): Takk! Det løste biffen. Jeg prøvde bare med mellomrom etter komma... har assosiert en z temp2 mot zwater utgang 4 5 og 6 og det virker (nesten)som det skal .... ,når disse utgangene aktivers så aktiveres også utgang 1 på z water.. skjer dette hos deg? de andre ztemp2 termostatene som kun er assosiert mot en utgang på z water funker normalt. så løsning er nå å ikke bruke utgang 1 på zwater... greit nok ,men irriterende at det ikke virker som det skal Endret 4. februar 2022 av Frode H Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J-Lo Skrevet 4. februar 2022 Del Skrevet 4. februar 2022 Frode H skrev (37 minutter siden): har assosiert en z temp2 mot zwater utgang 4 5 og 6 og det virker (nesten)som det skal .... ,når disse utgangene aktivers så aktiveres også utgang 1 på z water.. skjer dette hos deg? de andre ztemp2 termostatene som kun er assosiert mot en utgang på z water funker normalt. så løsning er nå å ikke bruke utgang 1 på zwater... greit nok ,men irriterende at det ikke virker som det skal Har ikke støtt på det. Jeg bruker kanal 1-8. Noen ligger fast på eller fast av (med trimming et par ganger i døgnet), andre på termostat. En av termostatene styrer to utganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode H Skrevet 4. februar 2022 Del Skrevet 4. februar 2022 ok. får prøve å legge til z water på ny , kanskje det hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eritho Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 (endret) Er det noen av dere som bruker z-temp2 som har erfaringer å vise til ang. batteribruken i disse? Jeg syns jeg stadig må bytte batteri i fler av dem. Er det en feil i disse eller er rapporteringsinstillingene min for hissige? Del gjerne instillinger du har god erfaring med. Endret 10. mars 2022 av eritho Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjav Skrevet 26. september 2022 Del Skrevet 26. september 2022 Hei. Jeg prøver å sette opp Heatit Z-Temp2 til å styre en Heatit Z-Water regulator via Homey Pro. Finnes det en beskrivelse av dette noen sted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 26. september 2022 Del Skrevet 26. september 2022 Bjav skrev (40 minutter siden): Hei. Jeg prøver å sette opp Heatit Z-Temp2 til å styre en Heatit Z-Water regulator via Homey Pro. Finnes det en beskrivelse av dette noen sted? Du skal bruke noe som heter assosiasjon, og dette er vel muligens det nærmeste du kommer i denne tråden: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grath Skrevet 18. oktober 2022 Del Skrevet 18. oktober 2022 Frode H skrev (På 4.2.2022 den 20.27): har assosiert en z temp2 mot zwater utgang 4 5 og 6 og det virker (nesten)som det skal .... ,når disse utgangene aktivers så aktiveres også utgang 1 på z water.. skjer dette hos deg? de andre ztemp2 termostatene som kun er assosiert mot en utgang på z water funker normalt. så løsning er nå å ikke bruke utgang 1 på zwater... greit nok ,men irriterende at det ikke virker som det skal Akkurat samme problem her! Skjer bare når jeg aktiverer flere utganger. Fant du noen løsning (forutenom å kutte bruk av utgang 1)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EdgeMan Skrevet 20. desember 2022 Del Skrevet 20. desember 2022 Jeg har forsøkt å sette opp etter anbefalingene over, men jeg får ikke kontakt mellom Z-Water kursene og Z-Temp2. Trenger man ikke å sette opp gruppene på Z-water? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 22. desember 2022 Del Skrevet 22. desember 2022 EdgeMan skrev (På 20.12.2022 den 23.50): Trenger man ikke å sette opp gruppene på Z-water? Jo, det vil jeg tro. Det vil ikke gå automagisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oebakkom Skrevet 16. februar 2023 Del Skrevet 16. februar 2023 On 18/10/2022 at 19:41, grath said: Akkurat samme problem her! Skjer bare når jeg aktiverer flere utganger. Fant du noen løsning (forutenom å kutte bruk av utgang 1)? Samme her og. Fant du ut av det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steind Skrevet 23. november 2023 Del Skrevet 23. november 2023 Jeg har en Homey Pro 2019, Z-water (ikke 2) og 10 stk z-temp2 termostater som styrer et gammelt vannbasert gulvvarme system. I tillegg har jeg tre stk Fibaro Wall Plug for å styrke mesh nettverket (i et to etasjes trehus). Assosiering er satt opp, og de fleste kretsene har vært operative i flere måneder. Jeg bruker virtuelle enheter for oversiktlig rapportering av posisjon på releutgang og målt temperatur på termostatene. Noen ganger ser jeg i Homey Developer at jeg har mistet kontakt med enheter, bruker jeg Heal rettes det. Nettverket virker ikke 100% stabilt. Det største problemet er at termostatene ganske ofte blir "hengende". Aktivert ventil når den skulle vært stengt og omvendt. Ser jeg på termostaten (i app) rapporterer den slik den fungerer, eks. målt temperatur høyere enn settpunkt (og blå), men utgang er Active Heating. Eller omvendt. Homey Developer viser at begge enheter kommuniserer. I en slik situasjon, hvis jeg endrer settpunkt (opp eller ned), på termostat eller i app, vil den oppfatte feilen og stenge (eller åpne) ventil etter få sekunder. Det kan se ut som om termostat passerte settpunktet uten å "si ifra". Dette er helt håpløst, og jeg må bruke alarmer for å varsle. Noen som har gode forslag til noe jeg kan prøve? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steind Skrevet 23. november 2023 Del Skrevet 23. november 2023 (endret) Et eksempel, kjøkken skulle her vært Active Endret 23. november 2023 av steind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oebakkom Skrevet 23. november 2023 Del Skrevet 23. november 2023 Høres ut som samme problem jeg hadde. Løste seg for meg ved å sette parameter 13 på z-temp2 til noe annet enn 0 (standardverdien). Det gjør at den sender heat/off kommando med jevne mellomrom. Usikker på hvorfor det fungerer så dårlig. Virker ikke som de kommuniserer toveis med z-water, det gjør at z-temp2 tror den har sagt fra om endret status uten at z-water har fått det med seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steind Skrevet 23. november 2023 Del Skrevet 23. november 2023 Supert, takk, da har jeg endret alle til 10, blir spennende å se! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steind Skrevet 4. september Del Skrevet 4. september On 10/03/2022 at 10:25, eritho said: Er det noen av dere som bruker z-temp2 som har erfaringer å vise til ang. batteribruken i disse? Jeg syns jeg stadig må bytte batteri i fler av dem. Er det en feil i disse eller er rapporteringsinstillingene min for hissige? Del gjerne instillinger du har god erfaring med. Hei, fikk du noe hjelp her? Jeg har samme problemet, og får ingen melding når en z-temp2 er tom for strøm. Og sjekker jeg batteristatus via Homey rapporterer den 100% selvom batteriet er helt tomt. Noen som har noen gode råd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim Marius Skrevet mandag kl 15:46 Del Skrevet mandag kl 15:46 On 04/09/2024 at 19:23, steind said: Hei, fikk du noe hjelp her? Jeg har samme problemet, og får ingen melding når en z-temp2 er tom for strøm. Og sjekker jeg batteristatus via Homey rapporterer den 100% selvom batteriet er helt tomt. Noen som har noen gode råd? Jeg har laget egen push varsling når batteri er under <20% på en av termostatene, kan se ut som de slår seg av før ordinær varsling blir trigget. Annet tips er også å slå av "Proximity sensor" slik at display på Z-TEMP2 ikke slår seg på hver gang noen går forbi sensoren, mine batterier varer opptil ett år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.