Fredrick Skrevet 2. januar 2017 Skrevet 2. januar 2017 Hei! Jeg kjøpte en Sensative strip for å teste her hjemme før jeg eventuelt kjøper meg fler, men jeg får den ikke til å fungere. Jeg får lagt den til uten feilmeldinger, og når jeg flytter den firkantede magneten foran riktig ende "kvitterer" den fint ut med et blink av dioden. Dette sendes ikke/plukkes ikke opp av Homeseer. Jeg har forsøkt å optimalisere, og det gikk også bra. Da fikk Homeseer status om batteri og tampering, men selve magnetsensoren har aldri sendt status til Homeseer. Jeg har også forsøkt å ha den helt i nærheten av kontroller, og jeg har forsøkt å exclude/include på nytt. Noen tips? Siter
Fredrick Skrevet 2. januar 2017 Forfatter Skrevet 2. januar 2017 Nei det hadde jeg ikke gjort, testet det nå. Det ser slik ut: Enheten ser slik ut: Dessverre så gir det akkurat samme resultat Siter
ZoRaC Skrevet 2. januar 2017 Skrevet 2. januar 2017 Jeg har 2 slike, en med FW 0.1 og en med 0.4. Begge rapporterer som de skal (bortsett fra batteri, som ikke blir rapportert av den med 0.1). Regner med du la de til "secure"? Siter
Fredrick Skrevet 2. januar 2017 Forfatter Skrevet 2. januar 2017 (endret) Nei, må disse legges til secure? Den skal være i kjelleren, utenfor rekkevidden til kontroller, men godt innenfor rekkevidde til mange devices. Hvordan blir det da når jeg senere flytter den til kjelleren etter å ha lagt til i nærheten av kontroller? PS. Firmware er versjon 0.5 Endret 2. januar 2017 av Fredrick Siter
Fredrick Skrevet 2. januar 2017 Forfatter Skrevet 2. januar 2017 Forsøkte å fjerne enheten igjen nå for å legge den til som secure. Da fikk jeg følgende feilmeldinger: Merk at det er Node 33 som er Sensative strip. Jeg vet ikke hva Node 9 gjør i loopen her? Node 9 i Homeseer: Når jeg adder enheten: Siter
Moskus Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 Ser ikke ut som om Z-wave nettverket ditt er helt friskt...? Vet du ikke hva node 9 er, så prøv å fjerne den først. Siter
Fredrick Skrevet 3. januar 2017 Forfatter Skrevet 3. januar 2017 52 minutes ago, Moskus said: Vet du ikke hva node 9 er, så prøv å fjerne den først. Som i at jeg bare velger den og trykker "Delete"? Dette har jeg prøvd, men den dukket visst opp igjen når jeg fjernet/la til Sensative strippen Siter
Moskus Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 3 minutter siden, Fredrick skrev: Som i at jeg bare velger den og trykker "Delete"? Dette har jeg prøvd, men den dukket visst opp igjen når jeg fjernet/la til Sensative strippen ... som i at du går inn på devicen, videre til Z-wave-tab'en og trykker på "Remove Bad Node" Å slette bare devicen sletter ikke noden fra controlleren. Siter
Fredrick Skrevet 3. januar 2017 Forfatter Skrevet 3. januar 2017 Forsøkte det, den lar seg ikke slette. Merk at dette er med Sensative stripen fortsatt lagt til nettverket. Kan kanskje prøve å fjerne den først, og så slette Node 9, for så å legge dette til igjen. Trenger jeg legge til stripen til som secure, eller kan jeg ta det non-secure? Siter
Moskus Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 Prøv å restarte controlleren (merk: IKKE "reset") fra Plugins -> Z-wave -> Controller Managemen, og så fjerne node 9 igjen. Siter
Fredrick Skrevet 3. januar 2017 Forfatter Skrevet 3. januar 2017 Gjorde som beordret, og får da beskjed om at "Node 9 does not exist in interface UZB1", men da er den fortsatt i listen over enheter. Siter
Moskus Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 15 minutter siden, Fredrick skrev: Gjorde som beordret, og får da beskjed om at "Node 9 does not exist in interface UZB1", men da er den fortsatt i listen over enheter. Godt. NÅ kan du slette selve device'n. Siter
Fredrick Skrevet 3. januar 2017 Forfatter Skrevet 3. januar 2017 Hmm.. Slettet Node 9. Strip fungerte fortsatt ikke. Fjernet så Stripen via "Remove Node" under z-wave kontroller. Den gikk fint uten feilmeldinger. La så til Stripen igjen (Nå Node 35), den la seg fint til. Fortsatt samme resultat, ikke noe kontakt med Homeseer når jeg drar firkantet magnet foran. Forsøkte Optimize/Full Optimize, begge går fint uten feilmelding. Da kommer batteristatus og tampering opp, men fremdeles ingenting om magnetkontakten. Siter
Moskus Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 Prøv å sette parameter 1 til verdien 0. Dette endrer "Notification Report" (1) til "Binary Report" (0). 2 Siter
Fredrick Skrevet 3. januar 2017 Forfatter Skrevet 3. januar 2017 Woho! Hvor tar du dette fra? Det funka i alle fall 1 Siter
iceball Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 4 minutter siden, Fredrick skrev: Woho! Hvor tar du dette fra? Det funka i alle fall Da skal jeg prøve i kveld med min ? Siter
Moskus Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 4 timer siden, Fredrick skrev: Woho! Hvor tar du dette fra? Kom plutselig på at jeg hadde sett noe slikt før... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.