Ravn Skrevet 19. november 2021 Skrevet 19. november 2021 Her er min "hack" for å styre Villavent system med CE panel. Prøvde først å basere meg på å kommunisere direkte mot styrekortet og kom så langt at jeg kunne endre viftehastighet, men fant for ut at det var for mye arbeid å knekke protokollen. Så istedenfor laget jeg meg ett "man in the middle" kort som ligger mellom CE panelet og kontrolleren. I tillegg la jeg til temperaturinngang hvor jeg har en sensor på innluft og en på ut. Features: - Non-invasive - Passer inn på ramma bak knappepanelet. - Wifi og MQTT - Manuelle kontroller fungerer fremdeles. - Men kan bruke led til andre signaleringer (feks blinker alle lysene ved wifi problem) - Kan gjøre og lese det samme over mqtt som fysisk på panalet (vis/styr viftehastighet, vis/styr temperaturvalg, les/reset filterlys, sommermodus, etc). - Lese inn og ut lufttemperatur via ekstra sensorer. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.