Ikkeno Skrevet 24. november 2021 Skrevet 24. november 2021 Hei Forsøker å sette opp rutiner for å regulere temperaturen, men får det ikke til å virke slik jeg ønsker. Hva gjør jeg feil? Rutine 1 dagtid: I gitt tidsrom hvis temperatur >= x slå av Rutine 2 dagtid: I gitt tidsrom hvis temperatur <= y slå på Rutine 1 natt: I gitt tidsrom hvis temperatur >= x slå av Rutine 2 natt: I gitt tidsrom hvis temperatur <= y slå på Komponentene jeg benytter er: -Aeotec Smart Home Hub -Aeotec Multipurpose Sensor -Apex Smart Plug På dagtid ser det ut til å virke greit, men på natten ser det ut til å bare være enten kontinuerlig av eller på. På morgenen må man da enten slå av eller på Smart Plug'en for å komme igang med rutinen for dagtid igjen. Siter
Ikkeno Skrevet 28. november 2021 Forfatter Skrevet 28. november 2021 Ingen som har noen tips her? Tror jeg fant en midlertidig løsning ved å legge inn ekstra rutiner hvor den alltid skal slå seg av i overgangen dagtid->natt og slå seg på igjen i overgangen natt->dagtid. Ikke akkurat noen god løsning når sommeren kommer og det ikke er behov for at den slår seg på på morgenen. Siter
cogliostrio Skrevet 28. november 2021 Skrevet 28. november 2021 Kan det være at du bruker større/mindre eller like på begge eventene, altså, at eventene er "like" både om den er større eller mindre? Siter
Ikkeno Skrevet 29. november 2021 Forfatter Skrevet 29. november 2021 Har gått igjennom flere ganger nå og kan ikke se at det er noen overlapp der. Siter
Verskei Skrevet 19. februar 2022 Skrevet 19. februar 2022 Jeg også sliter litt med temperaturregulering. Har et oppsett nogenlunde slik som Ikkeno skisserer. Det fungerer over lengre perioder, men så kan plutselig smartplugen bli sående på over lengre tid og temperaturen blir langt over det innstillingen skulle tilsi. Synes også det er litt utfordrende å teste rutinene siden man tydeligvis ikke kan stille inn hvor ofte betingelsene for rutinene testes. Noen som vet hvor ofte betingelsene testes? Temperaturavlesningene er hvert 10. min, men…. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.