Evelen Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Sånn ser min ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marhil Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 Det er i alle fall likestrøm [emoji5]Siden vi ikke vet hvor mye strøm og spenning dørsensoren tåler, så ville jeg kanskje heller satset på en Fibaro universal sensor her. Evt høre med produsenten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 (endret) 15 minutter siden, Hilmar skrev: Det er i alle fall likestrøm Å? Trodde de fleste ringeklokker var AC? Min er 10VAC... EDIT: Nå ser jeg batteriholderne... Endret 9. januar 2017 av ZoRaC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marhil Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 Det er mulig at du kan sette et rele i serie og bruke det til å lukke kretsen til dørsensoren. Men det kan hende at det går ut over ringelyden/«bjella» Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitellius Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 23 minutter siden, Hilmar skrev: Det er mulig at du kan sette et rele i serie og bruke det til å lukke kretsen til dørsensoren. Men det kan hende at det går ut over ringelyden/«bjella» Hvorfor ikke heller koble reléet i parallell med ringeknappen, for så å koble den potensialfrie utgangen til dørsensoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marhil Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 Mulig det var det jeg mente [emoji5]Men parallel, vil det ikke da stå strøm på releet hele tiden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitellius Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 20 timer siden, Hilmar skrev: Mulig det var det jeg mente Men parallel, vil det ikke da stå strøm på releet hele tiden? Nei, det var nok ikke det du mente ?. Du har helt rett! Det vil jo selvfølgelig stå spenning over knappen hele tiden. Seriekobling er nok veien å gå dersom man vil koble reléet til knappen ja... Like fullt tror jeg både dørsensor og universalsensoren (som det refereres til) lever best med et relé i forkant da disse har switcher tiltenkt "0v", men gi gjerne tilbakemelding om du tester og finner ut at de tåler litt strøm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitellius Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Den 8.1.2017 klokken 23.43, Evelen skrev: Sånn ser min ut Av ren nysgjerrighet; har du forsøkt å holde dørsensoren helt inntil magnetspolen mens du ringer på/setter strøm på kretsen, og ser om den trigger? Jeg har samme sensor selv, og tilnærmet lik ringeklokke (Friedland), men får ikke sensoren til å trigge..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Jeg har prøvd et forsøk da la jeg den oppå spolen med magnet-siden ned, den trigget ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marhil Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Like fullt tror jeg både dørsensor og universalsensoren (som det refereres til) lever best med et relé i forkant da disse har switcher tiltenkt "0v", men gi gjerne tilbakemelding om du tester og finner ut at de tåler litt strøm.Fibaro universal binary sensor tåler vel litt spenning og strøm? Ser at output er max 36 VDC og 150 mA. Betyr ikke dette at man kan «sende» dette gjennom sensoren uten at den tar skade? Usikker på dette selv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Kotelett Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Vil du beholde den gamle ringeklokken samtidig som du har dørsensoren for å trigge noe i domoticz? Fordelen med å skippe den gamle er hvertfall at da er det enkelt å disable ringeklokken om det skulle være nødvendig, f.eks passing av bikkje som får vaktinnstinktet aktivert ved ringeklokkelyd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 24 minutter siden, Hr Kotelett skrev: Vil du beholde den gamle ringeklokken samtidig som du har dørsensoren for å trigge noe i domoticz? Fordelen med å skippe den gamle er hvertfall at da er det enkelt å disable ringeklokken om det skulle være nødvendig, f.eks passing av bikkje som får vaktinnstinktet aktivert ved ringeklokkelyd Vil beholde den originale ringe-lyden og ingen interesse av å deaktivere den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nexst Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Interessant om noen finner ut om man kan koble ringeklokka via magnetsensoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Kotelett Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Enten kan du vel fiske tak i ledningen ved ringeklokken sånn at du får brukt magnetsensoren på ytterdøren, og den ekstra inngangen med et rele slik at du får brukt den inngangen til å trigge domoticz/homeseer etc. Ligger skjult så kan bli litt tricky å få tak i den på en fornuftig måte. Men om mulig ellers så kan den ligges i ringeklokkehuset og kun brukes mot domoticz/homeseer etc. Har ikke prøvd dette, men det er vel sånn det må kobles om det skal være mulighet for at det skal virke. Såvidt jeg ser trenger ringeklokken til Evelen et 6v rele for å funke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.