Evelen Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Ja, må si jeg var skeptisk til at du skulle få greid samle opp nok til 20 stk på ei stund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lazarus Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Håper det ikke blir for sent men jeg tar gjerne 3 stk. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 5. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2017 16 minutter siden, Lazarus skrev: Håper det ikke blir for sent men jeg tar gjerne 3 stk. Slenger deg på og sender deg en melding om bekreftelse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 5. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2017 1 time siden, Evelen skrev: Ja, må si jeg var skeptisk til at du skulle få greid samle opp nok til 20 stk på ei stund Hehe det var jammen jeg og egentlig! Men nå har vi faktsik rundet over 100 bekreftelser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZF- Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Hvis det ikke er for sent tar jeg gjerne 3 stk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fermate Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Neste gang du gjør en slik Powerbuy suksess må du kreve at Facebook folket legger bestillingene her Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 5. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2017 4 minutter siden, Fermate skrev: Neste gang du gjør en slik Powerbuy suksess må du kreve at Facebook folket legger bestillingene her Sent from my iPhone using Tapatalk Helt enig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zeta_R Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 (endret) Jeg har hatt bluetooth versjonen av de her i 1 mnd nå. Bruker de på 2 vinduer med aluminium persienner. Det ene persiennen er 120 cm bred og der klarer min MOVE uten problem å løfte persiennen. Det andre vinduet har 160 cm persienne og der går det akkurat, den drar tungt og går litt tregere enn den andre. En annen ting å tenke på er å få kjørt motoren nok for å løfte/senke helt. Spolen er ikke veldig stor, derfor må man bruke en tynn tråd for å få plass til nok "slaglengde" (ihvertfall ikke tykkere enn de tynne trådene som er på sånne persienner i utgangspunktet. Dessuten må en ha en knute en plass for å forlenge tråden, så den må være minst mulig også. Jeg pillet vekk låserullen og tok tråden rett bort i en liten trinse (for att det skal rulle lett), et problem som dukket opp da er att jeg må plassere selve MOVE enheten lengst mulig ned for å kunne senke og løfte perisennen max. Det gjør det upraktisk å skifte batterier, da det rett og slett ikke blir nok plass til å ta ut batterienheten på undersiden uten å demontere. Siden det er minimalt med sollys hos meg på denne årstiden, så har ikke solcellene hjulpet noe særlig, og jeg har derfor byttet batterier etter relativt kort tid. Særlig den persiennen som gikk tungt, måtte byttes batterier på etter kort tid. Ellers så synes jeg det fungerer godt. Siden jeg har bluetooth versjonen (som kun har manuell kontroll så langt) så er det tungvint å automatisere de, men ved hjelp av en eldre android telefon (stasjonær i huset), autoinput, autoremote og tasker så har jeg fått en slags styring på det. Dessuten får jeg min Logitech fjernkontroll til å styre de også via jb media light controller, telldus live, autoremote -- android telefon. Ikke særlig elegant, men det funker Endret 5. januar 2017 av Zeta_R 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 9 minutter siden, Salvesen skrev: 13 minutter siden, Fermate skrev: Neste gang du gjør en slik Powerbuy suksess må du kreve at Facebook folket legger bestillingene her Sent from my iPhone using Tapatalk Det er en grei måte å få folk hit, men tror dessverre konsekvensen er at det blir svakere powerbuy (færre deltakere) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Kotelett Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 @Zeta_R hvordan er mulighetene for å koble disse til via en trafo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 5. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2017 6 minutter siden, Hr Kotelett skrev: @Zeta_R hvordan er mulighetene for å koble disse til via en trafo? De kan driftes ved usb "lader" 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Tror jeg kommer til å gå for en 3-port (6A?) USB-lader med hvite ledninger opp i vinduene da de vinduene i stua er ganske nært hverandre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marhil Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Hvor mye strøm trengs? Vil en 5 m usb-kabel av god kvalitet ha for mye spenningstap?Vet ikke kvaliteten, men ser det er mulig å kjøpe 5m kabel:https://m.aliexpress.com/s/item/32579990533.html#autostay Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 (endret) 8 timer siden, Hilmar skrev: Hvor mye strøm trengs? Vil en 5 m usb-kabel av god kvalitet ha for mye spenningstap? Vet ikke kvaliteten, men ser det er mulig å kjøpe 5m kabel:https://m.aliexpress.com/s/item/32579990533.html#autostay Hmmm. Det håper jeg noen kan svare på. Main power source: Battery 4xAAA NiMH (not included) Alternate power source: AC to DC 5V 1800mA, switch mode power supply with output regulated to 5V and a micro USB type B Dersom den bare lader batterier fra USB kilde er det jo ikke "så nøye", men bruker den USB som primærkilde så må det jo være nok kraft hele tiden. USB-standarden sier max 5 meter, 5V 0,5A sist jeg sjekket, men disse krever mer en det (det er forsåvidt vanlig med mobiltelefoner osv i dag). Endret 6. januar 2017 av Evelen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 9 timer siden, Evelen skrev: Det er en grei måte å få folk hit, men tror dessverre konsekvensen er at det blir svakere powerbuy (færre deltakere) Tja, det er ikke sikkert. De som er interessert er nok faktisk interesserte, det er jo tross alt litt penger det er snakk om. 8 timer siden, Hilmar skrev: Hvor mye strøm trengs? Vil en 5 m usb-kabel av god kvalitet ha for mye spenningstap? 5 m går helt sikkert greit. Jeg har ca. 1V spenningstap over et 20-25 meter spenn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marhil Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 3 timer siden, Evelen skrev: Main power source: Battery 4xAAA NiMH (not included) Alternate power source: AC to DC 5V 1800mA, switch mode power supply with output regulated to 5V and a micro USB type B Ok, med @Moskus 's beskjedne spenningstap på 25(!!) meter, så tror jeg ikke dette blir noe problem med en "standard" 2amp lader og god femmeterskabel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 6. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2017 Fortsatt ett par som ikke har bekreftet, men vi er godt over 100 allerede. 126 om jeg husker rett Setter frist ut helgen for å gi folk mulighet til å bekrefte, så sender jeg ordren til selskapet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merko Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Jeg tar gjerne 3 stk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DeVille Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Det tok lengre tid enn jeg trodde å få fruen til å være enig i at dette er en god ide.... Jeg vil gjerne ha 2 stykker. Godt initiativ, forresten. ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Heiland Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Blir gjerne med på 2 stk hvis det ikke er for sent. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asbkar Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Tar gjerne fire stykker hvis det fortsatt er åpent! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 9. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2017 Da har jeg fått sendt av gårde bestillingen. Så og si samtlige som viste interesse har bekreftet også så vi lander på 150 enheter! Her er en kort oversikt over de fra forumet som er med, om noen føler seg glemt eller at noe er feil så gi gjerne beskjed så ordner jeg opp Salvesen 6 Moskus 3 Evelen 4 Gaute 3 Blodstrupmoen 1 Håvardgj 4 Mk1 black limited 4 nilsanmy 2 hr kotelett 5 bananfluen 3 generalvirus 3 frode heiland 2 iceball 6 fredrick 3 laStrada 4 deville 2 milankan 2 stianoh 2 zorac 2 panylund 2 fermate 4 Kristian 3 asbkar 4 lazarus 3 Merko 3 ZF- 3 norseman 4 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 150 stk ja. Syns vi burde fått de for 45$ da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 9. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2017 13 minutter siden, Evelen skrev: 150 stk ja. Syns vi burde fått de for 45$ da Hehe jeg kan alltids prøve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norseman Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 Hvordan gjør vi det med betaling? Forhåndsbetaler vi deg via PayPal e.l? Regner med du ikke har tenkt til å legge ut 60.000+ kroner for dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.