Fredrick Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 Hei! Jobber litt med grafer fra Jon00 Database Graphing Utility, og noe av det jeg ønsker meg er å kunne summere (eller trekke fra) verdien til flere enheter. Noen som vet om dette lar seg gjøre i selve pluginen? Alternativet er vel å ha et script som summerer og lagrer til virtuelle devicer, for deretter og lagre/plotte den virtuelle devicen med Jon00 men da er det en del mer jeg må lære meg.. Dårlig med tid til sånt nå Eksempel har jeg en energimåler som viser totalt strømforbruk for huset. Jeg vil plotte en stacking line chart som bruker totalt strømforbrukminus alle energimålere jeg har på panelovner/belysning etc for å se hvor mye som er til overs. Siter
iceball Skrevet 25. juli 2017 Skrevet 25. juli 2017 Den 4.1.2017 klokken 18.47, Fredrick skrev: Hei! Jobber litt med grafer fra Jon00 Database Graphing Utility, og noe av det jeg ønsker meg er å kunne summere (eller trekke fra) verdien til flere enheter. Noen som vet om dette lar seg gjøre i selve pluginen? Alternativet er vel å ha et script som summerer og lagrer til virtuelle devicer, for deretter og lagre/plotte den virtuelle devicen med Jon00 men da er det en del mer jeg må lære meg.. Dårlig med tid til sånt nå Eksempel har jeg en energimåler som viser totalt strømforbruk for huset. Jeg vil plotte en stacking line chart som bruker totalt strømforbrukminus alle energimålere jeg har på panelovner/belysning etc for å se hvor mye som er til overs. Fikk du til noe her? ? Siter
Fredrick Skrevet 3. september 2017 Forfatter Skrevet 3. september 2017 @iceballADVARSEL: Her kommer et sent svar. Nei, jeg fant ikke ut av en mulighet til å gjøre dette i selve pluginen hvis jeg husker rett. Jeg løste det ved å lage virtuelle devices som ble oppdatert med summen av andre devices via event som kjørte et script hver time eller tilsvarende. Ingen elegant løsning, men det funket. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.