axling Skrevet 13. desember 2021 Skrevet 13. desember 2021 Hei. Er det noe der ute som kanksje er interesert i å lage en plugin for effekt-tariff? Input - Effekt fra tibbeseer Input - max kWH pr time. Input - regulator parametre Output - last grupper 1, 2, ,3 osv (proritet på hva som slår seg av først og sist) Jeg har ingen erfaring med programering, men betaler gjerne for en slik plugin. Siter
Salvesen Skrevet 13. desember 2021 Skrevet 13. desember 2021 Jeg kommer til å lage noe for å håndtere dette selv iallefall. Men det er ekstremt mange netteiere og løsninger da:o Siter
espenvp Skrevet 13. desember 2021 Skrevet 13. desember 2021 Tibberseer (v.0.0.2.5) m/realtime fra tibber pulse har jo det du trenger for å konstruere styringslogikken din. Siter
axling Skrevet 13. desember 2021 Forfatter Skrevet 13. desember 2021 Ja det er kanskje for mange systemer til at det er mulig å lage noe for mange. Det hele må vell baseres på actual power(kW) og en max ønsket kWh slik at det er mulig å holde seg på det trinnet mann har valgt. Utgangen kan jo være noe mellom 0 og 100% f.eks. så får den enkelte bruke den til å skru av mer å mer. Siter
SveinHa Skrevet 14. desember 2021 Skrevet 14. desember 2021 (endret) Jeg har forsøkt å lage en oversikt som kanskje kan være til hjelp her: https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/9337-prediktiv-reduksjon-av-strømbruk-effektariff-og-strømpris/?do=findComment&comment=95125 Endret 14. desember 2021 av SveinHa Siter
Moskus Skrevet 14. desember 2021 Skrevet 14. desember 2021 Jeg har begynt på et script. Liste som skrur av dingser i prioritert rekkefølge for å klare ønsket belastning eller forbruk. Ikke akkurat PID og sånne fancy greier, men vil gjøre jobben. 4 1 Siter
axling Skrevet 15. desember 2021 Forfatter Skrevet 15. desember 2021 Moskus skrev (På 14.12.2021 den 11.05): Jeg har begynt på et script. Liste som skrur av dingser i prioritert rekkefølge for å klare ønsket belastning eller forbruk. Ikke akkurat PID og sånne fancy greier, men vil gjøre jobben. Nice. Det vil jeg gjerne prøve når du har det klart Moskus skrev (På 14.12.2021 den 11.05): Jeg har begynt på et script. Liste som skrur av dingser i prioritert rekkefølge for å klare ønsket belastning eller forbruk. Ikke akkurat PID og sånne fancy greier, men vil gjøre jobben. Nice. Det vil jeg gjerne prøve når du har det klart Siter
axling Skrevet 15. desember 2021 Forfatter Skrevet 15. desember 2021 Det meste av last jeg har i huset er heatit termostater. Hvordan kontrollerer dere termostater med tanke på effekt tariff? Ser flere muligheter: Skru av/på Justere setpunkt Skifte til nattsenk mode. Noen som har erfaringer? Jeg valgte å skru av rele når jeg nådde effekt taket mitt, men dette var ingen god ide. Siter
Moskus Skrevet 15. desember 2021 Skrevet 15. desember 2021 I scriptet er tanken at brukeren selv kan spesifiere CAPI-kontroll å bruke, det være enten av/på, veskle mellom setpoints eller bytte til ECO. Du bør ikke overstyre reléet på Z-TRM2fx, men heller bytte mellom ON og ECO. Siter
axling Skrevet 15. desember 2021 Forfatter Skrevet 15. desember 2021 Moskus skrev (23 minutter siden): I scriptet er tanken at brukeren selv kan spesifiere CAPI-kontroll å bruke, det være enten av/på, veskle mellom setpoints eller bytte til ECO. Du bør ikke overstyre reléet på Z-TRM2fx, men heller bytte mellom ON og ECO. Ok. Ja det ble bare rot når jeg overstyrte relet. Skrudde seg aldri på igjen. Selv om temperaturen falt. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.