erik_ha Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 Hei, Jeg har noen gamle effektregulatorer til varmekabler i huset. Disse vil jeg gjerne gjøre smarte. Men har ingen gulvsensor, og luftsensor passer seg ikke på dem (bruker panelovn for å få varme i rommet, varmekablene kun for en liten lunk i gulvet). Så derfor søker jeg en z-wave (eller zigbee) effektregulator for varmekabler. Men nå har jeg google rundt lenge og alt jeg finner virker til å være kun basert på gulv-føler og/eller luft-føler. Ingen effektregulering? Det må vel finnes noe? Noen tips? Eller kan det finnes et enkelt og billig z-wave rele som kan monteres bak den gamle effektregulatoren for å skru den av/på ved behov (natt)? Jeg bruker en Aeotec Z-wave 5 stick med home assistant så trenger noe som fungerer med det. Eventuelt med Conbee II Zigbee stick. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 21. desember 2021 Del Skrevet 21. desember 2021 14 hours ago, erik_ha said: å derfor søker jeg en z-wave (eller zigbee) effektregulator for varmekabler. Det eneste jeg kommer på er vel faktisk Z-TRM1, altså den originale HeatIt termostaten. Men det er mulig jeg ikke har full oversikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjonness Skrevet 26. desember 2021 Del Skrevet 26. desember 2021 Moskus skrev (På 21.12.2021 den 13.55): Det eneste jeg kommer på er vel faktisk Z-TRM1, altså den originale HeatIt termostaten. Men det er mulig jeg ikke har full oversikt. Elko har vel også på zigbee? Elko Smart Super TR RF PH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.