BBC Skrevet 21. desember 2021 Skrevet 21. desember 2021 Som ny Homey bruker står jeg litt fast. Tenkte å bruke lux sensor i Multisensor 7 eller Hue outdoor motion, til styring av tidspunkt for utelys av/på. Problemet mitt er at disse to sensorene oppdaterer informasjonen med svært varierende tidsintervall. Det kan gå flere timer mellom hver oppdatering av lux-verdi. Er det mulig å trigge sensorene fra Homey, eller finnes det andre trigger-muligheter/instillinger som vi gi oppdaterte data med mindre tidsintervall? Siter
stigvi Skrevet 21. desember 2021 Skrevet 21. desember 2021 Min hue utendørs sensor oppdaterer seg hvert 5 minutt så hvis din bruker timer mellon hver gang, vil jeg påstå noe er galt i systemet ditt. Siter
cogliostrio Skrevet 21. desember 2021 Skrevet 21. desember 2021 Har en multisensor 7, den oppdaterer seg hvert 5min. Alt er standard innstillinger på den og kjører den på fast strøm. Har du dårlig dekning til den? Siter
BBC Skrevet 21. desember 2021 Forfatter Skrevet 21. desember 2021 Takker for raske svar. Hverken utendørssensoren eller multisensor 7 har dårlig dekning. Begge går på batteri. Når de først "våkner" rapporterer de kontinuerlig omtrent, men så sovner de og det kan gå timer mellom hver oppdatering. Se bilde Siter
stigvi Skrevet 21. desember 2021 Skrevet 21. desember 2021 Det skjermbildet viser bare at det er noen timer siden lysstyrken gikk til 1 lux. Det betyr ikke at sensoren har "sovnet" Siter
BBC Skrevet 21. desember 2021 Forfatter Skrevet 21. desember 2021 Hei og takk for svar Stigvi. Da skjønner jeg hvordan rapporteringen foregår. Jeg tolket som om det var siste gang sensoren meldte inn til Homey. Tusen takk for hjelp.😊 Siter
Marhil Skrevet 21. desember 2021 Skrevet 21. desember 2021 BBC skrev (3 timer siden): Hei og takk for svar Stigvi. Da skjønner jeg hvordan rapporteringen foregår. Jeg tolket som om det var siste gang sensoren meldte inn til Homey. Tusen takk for hjelp.😊 Typisk for slike sensorer er at de kun rapporterer ved *endring* av verdi, men de kan også ofte overstyres eller konfes til i tillegg f. eks rapportere minimum hvert x minutt. Snakker da med erfaring fra diverse z-wave sensorer, usikker på Hue o.l. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.