Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den stoppet hos meg i går tidlig også. Har ikke oppdatert siden.

Har dessverre ikke hatt tid til å se på hva som er feil.

Met.no driver å modernisere apiene så på ett eller annet tidspunkt så kan det være de gamle apiene som denne pluginen bruker slutte å virke. Vet ikke om dette er tilfelle må.

Skrevet

Jeg bruker noe helt annet (python script) og la merke til at det skulle være to grader ute. Var 10 minus. Stusset på at det var så stor forskjell i går mellom mine sensorer og hva Yr sa.

Restartet fnutten og det virker igjen.

Må ta en titt når julefreden sjenker seg. Noe er det.

Har virket snart ett år nå uten hikk.

Skrevet

De har jo hatt en advarsel på varsel.xml en stund: "Denne tjenesten vil snart legges ned. Vennligst se https://developer.yr.no/doc/guides/getting-started-from-forecast-xml/ for å komme i gang med nytt API. Tjensten vil med økende intervaller stoppes i perioder frem til den permanent avvikles 1. Februar 2022." 

Jeg bruker APIet på https://frost.met.no/index.html for å hente værobservasjoner. Krever autentisering, er stabilt.

Skrevet

Jeg er kjent med den. Har bare ikke hatt tid til å endre i koden.

Satser på å få litt tid nå fremover så satser på å få fikset dette.

Ser det gamle apiet er oppe igjen nå.

• Like 2
Skrevet

Jeg har hatt flaks om MyWeather  har virket sammenhengende i en uke. Normalt når den henger er det bare å stoppe/starte plugin så våkne den igjen men ikke de siste dagene. I dag hadde den startet av seg selv og var overraskende nok oppdatert...

Skrevet

Som sagt, iallfall her på vestlandet, så slutter den å virke på tirsdager. Det skal bli verre sies det.

Krysser fingre for at @toby_77 kan se på det for det er en veldig praktisk plugin. :) 

Skrevet (endret)

rnbWeather (gratis) har fungerende YR integrasjon.

image.png.3d4b9521404197235f84f24ea6776062.png

image.thumb.png.63727ce6f1d736c1cf12f4075a0c13a7.png

Som dere ser har den vært stabil den siste måneden (siden sist serveren ble restartet) :) 

image.png.cb6aceb1587419c568c3b63bc3878306.png

Endret av espenvp
typo
  • Like 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.