Fredrick Skrevet 6. januar 2017 Skrevet 6. januar 2017 Hei, Har en virtuell RFXCOM termostat hvor subdevice setpunkt har fått ID 348, også har jeg en Multireg termostat hvor "Energy Save Heating setpoint" har fått ID 241. Jeg forsøker å kopiere setpunkt fra RFXCOM termostat til Energy Save subdevice med følgende kommando, men det virker ikke som om noe skjer. I loggen kjører den uten feilmelding: &hs.SetDeviceValue"241",(hs.DeviceValue("349")) Noen som har forslag? Forsøker jeg å kopiere/poste ulike data (integer/status)? Eller blander Value/String? Subdevice Energy Save ser slik ut: Finnes det en tilsvarende enkel måte å summere flere enheter på til en virtuell enhet? Tenker å legge sammen effektforbruker på alle panelovner f.eks. Siter
Moskus Skrevet 7. januar 2017 Skrevet 7. januar 2017 13 timer siden, Fredrick skrev: Noen som har forslag? Forsøker jeg å kopiere/poste ulike data (integer/status)? Prøv dette: &hs.SetDeviceValueByRef 241, hs.DeviceValueEx(349), True 13 timer siden, Fredrick skrev: Finnes det en tilsvarende enkel måte å summere flere enheter på til en virtuell enhet? Jada.. &hs.SetDeviceValueByRef SUM_DEV_REF, hs.DeviceValueEx(EN_REF) + hs.DeviceValueEx(NESTE_REF) + hs.DeviceValueEx(ENDA_EN_REF_ETC), True 2 Siter
Fredrick Skrevet 7. januar 2017 Forfatter Skrevet 7. januar 2017 @Moskus, du skal få din belønning i himmelen.. Og internettpoeng. Ikke glem, du får internettpoeng! Siter
psv021 Skrevet 7. januar 2017 Skrevet 7. januar 2017 For de som ikke vil scripte kan EasyTrigger være et alternativ. Den kan sette en device lik en annen device. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.