TomB Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 5 minutes ago, iceball said: Kopierte scriptet ditt og brukte det på vaskemaskinen med Fibaro Wall plug Skulle gjerne hatt med et desimaltall i forbruket. Noen som kan hjelpe til med hva som skal til? Virker som desimalen forsvinner i utregning av "Forbrukh" eller når den skrives til device value/string? Hvordan funker din Fibaro wallplug med vaskemaskin på? Jeg satte en mellom både vaskemasking og tørketrommel (en på hver kurs) og de gikk i shutdown ganske så kjapt, tydelig at mine hvitevarer ikke akkurat er A+++ i strømforbruk, de peaket over 3000W hele veien.. Tenkte å kjøpe de fra Clas som tåler 3600W og se hvordan det oppfører seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 12 minutter siden, Moskus skrev: Ja, @Blodstrupmoen henter ut desimaltall i forbruket (DeviceValueEx) men konverterer det til heltall senere (CInt(...)). Hvis du fjerner teksten "CInt" burde det faktisk fungere. Du kan fjerne noen desimaler istedenfor, da blir den linja slik: Forbrukh = Math.Round(NowMalerstandh - OldMalerstandh, 1) ... der det siste 1-tallet indikerer at du vil ha 1 tall bak kommaet. Takk for gode forslag @Moskus, men det hjalp ikke. Kan feilen ligge i OldMalerstandh = CDbl(hs.GetVar("forbrukh"))? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Et øyeblikk siden, iceball skrev: Takk for gode forslag @Moskus, men det hjalp ikke. Kan feilen ligge i OldMalerstandh = CDbl(hs.GetVar("forbrukh"))? Nei. Den konverterer det forrige lagrede heltallet til en Double (altså et desimaltall). Men feilen er her: Dim Forbrukh As Integer. Endre det til Dim Forbrukh As Double 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 12 minutter siden, TomB skrev: Hvordan funker din Fibaro wallplug med vaskemaskin på? Jeg satte en mellom både vaskemasking og tørketrommel (en på hver kurs) og de gikk i shutdown ganske så kjapt, tydelig at mine hvitevarer ikke akkurat er A+++ i strømforbruk, de peaket over 3000W hele veien.. Tenkte å kjøpe de fra Clas som tåler 3600W og se hvordan det oppfører seg. Vår vaskemaskin er 3-4 år gammel. Peaker rett på ca. 2100 W, så ingen problemer heldigvis. 6 minutter siden, Moskus skrev: Dim Forbrukh As Double Ting er så lett bare man har riktig kunnskap! Takker! Ser jeg må lære meg litt scripting snart ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tverfyll Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Den 7.1.2017 klokken 0.02, ZF- skrev: Jeg benytter Qubino Smart Meter. Denne er koblet mellom strømmåleren og hovedsikringen. Rapporterer konstant (dvs. jeg har satt den til å rapportere når effektforbruket endrer seg med 5 prosent). Jeg har for noen dager siden montert samme måleren. Jeg opplever at verdien for kwh alternerer mellom 0kwH produced og xxx kwh hours. Det blir derfor vanskelig å bruke verdien til noe fornuftig. opplever du det samme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.