OlavT Skrevet 14. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2022 Elvia begrunner presisjonen på 2 siffer ut på HAN-porten slik: Dette er en standard som ble bestemt av NEK (Norsk Elektroteknisk Komite) slik at alle leverandører av måleutstyr skulle levere samme data/presisjon på porten som strømmåleren er en del av. Jeg har også en Aidon måler og synes det er rart om noen av de sender på et annet format. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 OlavT skrev (6 timer siden): Utskriften din er jo fra Klepp Energi. Det er jo ikke nødvendigvis det samme som kommer ut på HAN-porten. Det er fra HAN-porten det som er vist, ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 Jeg har rapportert det som en bug i amstomqttbridge at den tar med 3 siffer etter desimalskilletegnet. Jeg ser i koden at målerstand lagres i en float og en float har bare 7 siffers nøyaktighet. Er målerstand større enn 100000 så vil amstomqttbridge ikke kunne rapportere 2 desimaler en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hårek Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 2 hours ago, stigvi said: ... Er målerstand større enn 100000 så vil amstomqttbridge ikke kunne rapportere 2 desimaler en gang. Ser ut som du bommer med minst 20 ganger. F.eks "2000000.123" lest inn som float skrives ut som 2000000,125 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 Single-precision floating-point format - Wikipedia "This gives from 6 to 9 significant decimal digits precision." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.