Thlian Skrevet 8. januar 2022 Skrevet 8. januar 2022 På grunn av de skyhøye prisene om dagen og jeg kun ser hva huset bruker totalt sett. Så er jeg ute etter å ha måling på flere punkter. Blant annet varmekablene. Jeg skrur av det ene etter det andre og fremdeles er forbruket like høyt i snitt gjennom dagen. Nå har Namron kommet med egne z-wave termostater. Har noen skaffet seg bekjentskap med disse ennå? Er det en Heatit i forkledning? Var de jeg i utgangspunktet hadde tenkt å kjøpe, men en tråd her med mye ymse erfaringer og mange som graver dypt i materien med å sjekke både det ene og det andre. Noe jeg har filla greia på. Oppdatere FW for eksempel, jeg grøsser bare ved tanken, det betyr garantert timesvis med klundring. Jeg skal ha en termostat, knytte den opp mot FH, tut og kjør. Siter
geirra Skrevet 8. januar 2022 Skrevet 8. januar 2022 (endret) Hei Dette ikke heatit nei, men er vel trolig fra Sunricher ref. https://products.z-wavealliance.org/products/4289?selectedFrequencyId=1 Connecte har samme type bare med Zigbee Ztrm3 virker nå fint, skal ikke trenge å stresse med updates der. - Editert HZC er feil er vel Sunricher Endret 8. januar 2022 av geirra Siter
Thlian Skrevet 8. januar 2022 Forfatter Skrevet 8. januar 2022 Z wave har nå blitt rimeligere enn zigbee hos elektroimportøren ser det ut til. Men hvis heatit nå er yay okay så er det å anbefale fremfor namron sin? Siter
geirra Skrevet 8. januar 2022 Skrevet 8. januar 2022 Avhenger hva du trenger, Namron har en kul hurtigvarmer funksjon på panelet. Kjekt ved bruk i gang om vinteren (les snø og vann) Siter
Thlian Skrevet 8. januar 2022 Forfatter Skrevet 8. januar 2022 geirra skrev (15 minutter siden): Avhenger hva du trenger, Namron har en kul hurtigvarmer funksjon på panelet. Kjekt ved bruk i gang om vinteren (les snø og vann) Nå har ikke jeg varmekabler ute. Men vil ha oversikt i FH appen og med mulighet til å sette temp. Kunne programmere i TP i forskjellige scenarioer. Siter
kjelleråssvingen13 Skrevet 14. januar 2022 Skrevet 14. januar 2022 hei har kjøpt en Namron termostat er i testfase i dag er det laget noen xml fil for denne enda kommer ikk inn i homseer 4 pro i dag Prøvd sjekke github for denn ingen å se enheten er zwavw pluss sertfisert står det pn: sr-zv9092a-eu Siter
Thlian Skrevet 14. januar 2022 Forfatter Skrevet 14. januar 2022 Er det sånn at z wave ikke er z wave? Trenger du en "addon" for at gateway skal kommunisere? Jeg har ikke Homeseer, men i FH gikk den rett inn. Btw så er det ikke heatit, men nok nærmere MCO HOME Siter
Moskus Skrevet 17. januar 2022 Skrevet 17. januar 2022 On 14/01/2022 at 19:51, kjelleråssvingen13 said: hei har kjøpt en Namron termostat er i testfase i dag er det laget noen xml fil for denne enda kommer ikk inn i homseer 4 pro i dag HomeSeer skal støtte alle sertifiserte devicer, uten XML-filer eller andre pre-konfigurerte metoder. Hvis noden er riktig konfigurert og i henhold til Z-wave spec, så skal HomeSeer forstå den og konfigurere devicer riktig. I teorien, iallfall. I praksis fungerer stort sett alltid, men det har vært enkelte bugs i HomeSeers Z-wave-implementasjon også som dukker opp. Og av og til oppdages det også feil i nodens firmware... Hva er det som skjer? ... eller hva er det som ikke skjer? Siter
kjelleråssvingen13 Skrevet 17. januar 2022 Skrevet 17. januar 2022 Opdatert zwave pluginn alt ser ut til å funke nå må jo følge med på utviklingen innstalleres i dag takker for infoen Siter
geirra Skrevet 17. januar 2022 Skrevet 17. januar 2022 Thlian skrev (På 14.1.2022 den 20.38): Er det sånn at z wave ikke er z wave? Trenger du en "addon" for at gateway skal kommunisere? Jeg har ikke Homeseer, men i FH gikk den rett inn. Btw så er det ikke heatit, men nok nærmere MCO HOME Hva får deg til å tro at dette er mco home ? Er oem sunricher https://products.z-wavealliance.org/products/4289?selectedFrequencyId=1 Siter
Thlian Skrevet 18. januar 2022 Forfatter Skrevet 18. januar 2022 geirra skrev (12 timer siden): Hva får deg til å tro at dette er mco home ? Er oem sunricher https://products.z-wavealliance.org/products/4289?selectedFrequencyId=1 Da tok jeg feil, var store likheter mellom MCO og namron. Men du har så absolutt rett 😊 Siter
putrid Skrevet 18. januar 2022 Skrevet 18. januar 2022 kjelleråssvingen13 skrev (20 timer siden): Opdatert zwave pluginn alt ser ut til å funke nå må jo følge med på utviklingen innstalleres i dag takker for infoen Du kan lese av kWt? Og kan du resette kWt? Sistnevnte er en funksjon som er savnet hos heatit trm3 Siter
Thlian Skrevet 19. januar 2022 Forfatter Skrevet 19. januar 2022 putrid skrev (På 18.1.2022 den 8.33): Du kan lese av kWt? Og kan du resette kWt? Sistnevnte er en funksjon som er savnet hos heatit trm3 Kan det både på Namron og heatit, men kan resette via clear. Problemet er at den sletter alt bortsett fra enheten. Så eventuelle innstillinger en har gjort, er som å sette til fabrikken stillinger. Men jeg lurer på om man får kjøpt sunricher i Norge, eller andre enn Namron. Foreløpig finner jeg kun Namron og heatit som har z wave termostater som passer i rs16 rammer Siter
putrid Skrevet 19. januar 2022 Skrevet 19. januar 2022 (endret) @Thlian Heatit støtter ikke kwt-reset nei. Hvis Namron sin kan det, så vil dette være en fordel mot heatit sine. Endret 19. januar 2022 av putrid Siter
Sture00 Skrevet 11. oktober 2022 Skrevet 11. oktober 2022 kjelleråssvingen13 skrev (På 17.1.2022 den 11.59): Opdatert zwave pluginn alt ser ut til å funke nå må jo følge med på utviklingen innstalleres i dag takker for infoen Hei, blåser støv av denne ,,, Har du mulighet å styre termostaten i HS? Jeg la til termostaten idag men får ikke opp mulighet å styre den. Når jeg inkluderte den så kom det opp en del feilmeldinger. Siter
Moskus Skrevet 11. oktober 2022 Skrevet 11. oktober 2022 Sture00 skrev (27 minutter siden): Jeg la til termostaten idag men får ikke opp mulighet å styre den. Når jeg inkluderte den så kom det opp en del feilmeldinger. Det er vel ganske sannsynlig at disse to setningene henger sammen. Har du lagt den til secure eller non-secure? Hvilke feilmeldinger? Hva skjer hvis du setter Setpoint 1 til 24 grader? Siter
Sture00 Skrevet 11. oktober 2022 Skrevet 11. oktober 2022 (endret) @Moskus Jeg har prøvd begge deler, fikk minst feilmeldinger på non-secure. Når jeg trykker submit på setpoint skjer det fint lite.. Endret 11. oktober 2022 av Sture00 Siter
Moskus Skrevet 11. oktober 2022 Skrevet 11. oktober 2022 Det kan være at du ikke har tilstrekkelig dekning, kan du flytte hva du nå kjører HS på nærmere termostaten når du inkluderer den? Et tips kan også være å ekskludere den og så resette termostaten manuelt (hvis det er mulig). Siter
Sture00 Skrevet 11. oktober 2022 Skrevet 11. oktober 2022 Har en Aeon Labs Z-wave repeater 1,5m ifra termostaten... og HS er på en stasjonær i etasjen over,,, men jeg skal forsøke å resete den ved å ta sikringen og inkludere på nytt Siter
Sture00 Skrevet 14. oktober 2022 Skrevet 14. oktober 2022 Fikk flyttet Z-stick`en helt borti termostaten og koblet til igjen med samme feilmeldinger så da kan jeg vel konkludere med at denne enheten støttes ikke 100% i HS.. Siter
Moskus Skrevet 14. oktober 2022 Skrevet 14. oktober 2022 Sture00 skrev (9 timer siden): Fikk flyttet Z-stick`en helt borti termostaten og koblet til igjen med samme feilmeldinger så da kan jeg vel konkludere med at denne enheten støttes ikke 100% i HS.. Ja, det kan være. Det er forholdsvis sjeldent. Men du kan høre med Namron om de har en ny firmware til denne dingsen, for jeg har mer tro på at Namron-firmware'n er mangelfull... Siter
Sture00 Skrevet 21. oktober 2022 Skrevet 21. oktober 2022 Tok kontakt med Namron så ble besvart av en fra Elektroimporøren. De kunne bare gi support til smart systemer de støttet som Futurehome eller Homey.... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.