stigvi Skrevet 8. januar 2022 Skrevet 8. januar 2022 Nå står det på nyhetene at staten vil ta 80% av det som overstiger 70 øre. Har jeg forstått det riktig når jeg lager en sensor som dette for å regne ut min strømpris inkl mva? {% if float(states("sensor.electricity_price_orstad")) > 0.875 %} {{ 0.875+(float(states("sensor.electricity_price_orstad")) - 0.875)*0.2 }} {% else %} {{ states("sensor.electricity_price_orstad") }} {% endif %} Siter
stigvi Skrevet 8. januar 2022 Forfatter Skrevet 8. januar 2022 Jeg innser at jeg har tenkt helt feil. Staten tar utgangspunkt i den gjennomsnittlige prisen gjennom hele måneden og da kan jeg ikke regne ut hva det blir time for time slik jeg har gjort Siter
Kal-El Skrevet 10. januar 2022 Skrevet 10. januar 2022 Ikke helt det du ønsker å oppnå, men om det er mulig å hente ut gjennomsnittsprisen i dag kan man kanskje akkumulere dette slik at du kan følge med hva forbruket koster og slippe overraskelsen når regningen kommer? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.