E.T. Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Hei.. Er det ikke mulig å sette opp f.eks en Hue Being lampe/A60 pære til å kommunisere mot både Hue bridge og direkte mot fjernkontroll? - Hue fj.kontroll ---. Hue pære og: - Hue Bridge --- Hue pære. Samme greia med med Hue Being lampe, har 2 stk lamper men kan bare bruke 1 stk fj.kontroll for å styre begge. (kontrollen som kommer ferdig satt opp mot lampe blir deaktivert da jeg programmerer begge lampene mot en annen fj.kontroll.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prizm78 Skrevet 15. januar 2022 Del Skrevet 15. januar 2022 Jeg har to Hue Ambiance (eddison) som kun var koblet opp mot fjernkontroll som har fungert helt fint. I dag koblet jeg opp Hue Bridge for første gang (ikke kjørt noe apps eller noen ting), og har HomeAssistant har nå plukket opp Hue Bridge siden disse er på samme nettverk hos meg. Nå er egentlig disse to pærene jeg har BT/Zigbee antar jeg, og at fjernkontrollen som jeg har satt opp mot dem er gjennom BT. Mens Hue Bridge har fanget opp pærene gjennom Zigbee nettverket. Så det bør jo gå ann å kontrollere en pære gjennom fjernkontrol og gjennom appen som igjen styrer Hue Bridge (noen for korrigere meg om jeg tar feil). Av en eller annen grunn så klarer ikke min HA å styre noen av pærene mine, jeg tror det er en bug i siste versjon på 2021.12. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.