trydis Skrevet 14. januar 2022 Del Skrevet 14. januar 2022 Hva er den mest hensiktsmessige løsningen for å kunne styre alt dette via én dimmer? Har per i dag Home Assistant med Zigbee. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 14. januar 2022 Del Skrevet 14. januar 2022 (endret) Smarte pærer som du legger inn i en zigbee-gruppe og så styrer gruppa Så vidt meg bekjent har du ikke andre alternativer. En kan ikke koble en dimmer på stikkontakter fordi slike dimmere har en begrensing på effekt. Plugger en i støvsuger eller varmeovn i stikkontakten så er en i uføret med en gang. (Hvis ikke stikkontakt er utilgjengelige oppunder tak, da) Endret 14. januar 2022 av stigvi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trydis Skrevet 14. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2022 (endret) Vil det da si at jeg kan fjerne den eksisterende dimmeren og erstatte det med f.eks. en zigbee-bryter + zigbee-dimmer? F.eks.: https://www.elektroimportoren.no/namron-zigbee-1-kanal-bryter-k2/4512701/Product.html https://www.elektroimportoren.no/namron-zigbee-dimmer-400w/4512700/Product.html Eller trenger jeg kun bryteren og kan gjøre resten via HA? Det optimale er å kunne styre både via HA og fysisk bryter/dimmer. Endret 15. januar 2022 av trydis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trydis Skrevet 14. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2022 Altså om det bare er å legge til bryteren i HA (Conbee II) og så dukker events opp der, som jeg kan bruke videre i automasjoner. Virker kanskje slik når jeg ser i bruksanvisningen til bryteren, men topp om noen kan bekrefte/avkrefte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trydis Skrevet 15. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2022 Kjøpte en 4 kanalers Namron-bryter og testet i HA. Ser at jeg mottar "zha_event" for trykk, hold/slipp på de forskjellige knappene. Da er det vel bare å få på plass pærene, definere grupper i HA så er jeg i mål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trydis Skrevet 21. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2022 (endret) Etter litt mer grubling endte jeg heller opp med å gå for smartpærer i lyskildene i stikkontakt og Namron Zigbee dimmer + Namron Zigbee 4 kanaler bryter. Da slapp jeg å bytte ut alle 7 pærene i lysekronen med smartpærer. Endret 21. januar 2022 av trydis 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 21. januar 2022 Del Skrevet 21. januar 2022 3 hours ago, trydis said: Da slapp jeg å bytte ut alle 7 pærene i lysekronen med smartpærer. Smart. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.