Venin Skrevet 18. januar 2022 Del Skrevet 18. januar 2022 Jeg satte inn tre stk pærer bak en Fibaro Dimmer 2 i dag og kalibrerte og tweaket Z-Wave-parameterne. Omtrent 5 minutter senere hørte jeg rare lyder fra lampa og lyset slo seg av. Deretter luktet det fryktelig brent. Årsaken til lukta var pæra i bildet under. Burde pærene tåle alle måter vi konfigurerer Dimmer 2 eller bør man være forsiktig med innstillingene? Pærene er av denne typen https://www.kjell.com/no/produkter/hjem-fritid/belysning-lamper/lyskilder/led-lyskilder/philips-led-paere-gu10-345-lm-3-pk.-p64625 . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 19. januar 2022 Del Skrevet 19. januar 2022 12 hours ago, Venin said: Burde pærene tåle alle måter vi konfigurerer Dimmer 2 eller bør man være forsiktig med innstillingene? Pæren burde vel i prinsippet tålt alt du kan gjøre med Dimmer 2. Men det kan være at pæra kun takler trailing edge eller motsatt? Du har ikke sagt hvilke innstillinger du kjørte. Kjørte du kalibreringen først? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venin Skrevet 19. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2022 Jeg kalibrerte først, ja, men jeg tror jeg endret til 'Force leading edge' etterpå pga. det funket bedre. I skrivende stund har jeg de to resterende pærene koblet til og Force leading edge, minimum 20 brightness og maximum 90 brightness. Da den ene pæren smeltet i går var det samme innstillinger, men maximum 99 brightness. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 19. januar 2022 Del Skrevet 19. januar 2022 Kan vel meget godt være fabrikkfeil. Merkeligere ting har skjedd. Jeg tror jeg hadde spurt Osram. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venin Skrevet 19. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2022 Philips mener du vel. Jeg hiver inn en pære til slik at det blir 3 og ser hvordan det går. Så guffer jeg opp fra 90 til 99 maximum brightness og tester det senere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 19. januar 2022 Del Skrevet 19. januar 2022 2 hours ago, Venin said: Philips mener du vel. Du kan jo prøve Osram, men det er ikke sikkert de svarer. 😁 3 hours ago, Venin said: Jeg hiver inn en pære til slik at det blir 3 og ser hvordan det går. Så guffer jeg opp fra 90 til 99 maximum brightness og tester det senere. Ja. Det burde jo ikke skje noe som helst, egentlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venin Skrevet 19. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2022 Moskus skrev (1 time siden): Ja. Det burde jo ikke skje noe som helst, egentlig. Og det har det heller ikke gjort flere timer senere... Får satse på at det var et engangstilfelle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nåddy Skrevet 19. januar 2022 Del Skrevet 19. januar 2022 O shit.... bestilte nettopp 3 pakker av disse 😝 Får virkelig håpe dette var engangstilfelle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 20. januar 2022 Del Skrevet 20. januar 2022 22 hours ago, Venin said: Og det har det heller ikke gjort flere timer senere... Får satse på at det var et engangstilfelle. Jeg hadde nok enda gitt beskjed til Philips. Om ikke annet burde du få en ny pakke lyspærer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.