ThoreLen Skrevet 30. januar 2022 Del Skrevet 30. januar 2022 Jeg har 1 stk Namron 400W dimmer og 2 stk Namron 1-kanal bryere som skal brukes som en vanlig trappevender. Jeg prøver å få til dette uten bruk av controller eller hub, hvilket skal kunne gå an ifølge dokumentasjonen. Etter å ha studert bruksanvisningene (som ikke er helt enkle å komme til bunns i) står jeg nå fast i siste steget i sammenkoplingen. Jeg får riktig respons fra dimmer og brytere ved reset, parring og oppsett av nettverk. Når dimmeren så skal finne og binde bryerne er det plent umulig å få det til med begge to. Den første jeg prøver å binde går greit (4 blink = OK), men nr 2 feiler alltid (2 blink). Dette er uavhengig av hvilken bryter jeg begynner med. Det er kanskje noe i den mikroskopiske skriften som jeg ikke har fått med meg. Er det noen der ute som har prøvd dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 31. januar 2022 Del Skrevet 31. januar 2022 Prøver du å gjøre dette uten at de er koblet til et Zigbee-nettverk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olejo Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april ThoreLen skrev (På 30.1.2022 den 10.07): Jeg har 1 stk Namron 400W dimmer og 2 stk Namron 1-kanal bryere som skal brukes som en vanlig trappevender. Jeg prøver å få til dette uten bruk av controller eller hub, hvilket skal kunne gå an ifølge dokumentasjonen. Etter å ha studert bruksanvisningene (som ikke er helt enkle å komme til bunns i) står jeg nå fast i siste steget i sammenkoplingen. Jeg får riktig respons fra dimmer og brytere ved reset, parring og oppsett av nettverk. Når dimmeren så skal finne og binde bryerne er det plent umulig å få det til med begge to. Den første jeg prøver å binde går greit (4 blink = OK), men nr 2 feiler alltid (2 blink). Dette er uavhengig av hvilken bryter jeg begynner med. Det er kanskje noe i den mikroskopiske skriften som jeg ikke har fått med meg. Er det noen der ute som har prøvd dette? Jeg har fått det til med to stk 4 kanals brytere. Programmerte først en av bryterne til 4 forskjellige piller. Så trykket jeg 1 og 0-knapp på kanal 1 samtidig til led lyste fast på den første bryteren, trykket en gang på 0-knapp på den første bryteren. Så trykket jeg 1 og 0-knapp på kanal 1 samtidig til led lyste fast på den andre bryteren, trykket en gang på 0-knapp på den andre bryteren. Da var begge bryterne på samme nett. Jeg kunne da programmere bryter 2 til de 4 pillene jeg hadde programmert til bryter 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.