psv021 Skrevet 9. januar 2017 Skrevet 9. januar 2017 Andre som bruker dropdown-felter i HStouch? Jeg får dem ikke til å funke på Android. Fungerer greit på Windows-klienten, men bare tull på tab'en på veggen. Har 6 stk som er tilknyttet hver sin termostat. Windows-klient: Alt OK Android: Font vises feil (for liten), farger vises helt feil. Font er hvit uansett hva som velges. Pressed-font og pressed-farge vises aldri. Verdien initielt viser konsekvent første verdi i listen, ikke verdien devicen faktisk har. Jeg har dem på en underside i HStouch. Første gang jeg navigerer til den siden får jeg dem frem. Neste gang er de transparente (sannsynligvis bortsett fra fonten, men bruker hvit bakgrunn). De styrer devicene slik de skal, også fra Android, så det er forbindelse. Ellers fungerer de dårlig... Andre som har samme erfaring, evt en liten workaround? Legger ved noen bilder: Slik ser de ut i Windows-klienten Slik ser de ut på Android rett etter deployering: ...og slik ser de ut etter at skjermen lastes for andre gang: Siter
ZoRaC Skrevet 9. januar 2017 Skrevet 9. januar 2017 Ikke direkte svar på spørsmålet, men kan du ikke droppe dropdowns? Jeg har løst det slik: Siter
psv021 Skrevet 9. januar 2017 Forfatter Skrevet 9. januar 2017 Jo, jeg kan for så vidt det. Hos meg ble det så rotete med 3 stk +/- syntes jeg - det var derfor jeg endte på dropdowns. Ser jo at du har løst det ganske pent, så det kan være det blir workaround. Kanskje det heter "workwithout" da. Siter
ZoRaC Skrevet 9. januar 2017 Skrevet 9. januar 2017 Ja, det funker i hvertfall. Måtte scripte reguleringen da, med ett event pr "knapp". Synes det er en del som er tungvint å få til i HSTouch... Siter
psv021 Skrevet 9. januar 2017 Forfatter Skrevet 9. januar 2017 Ja, det var også en grunn til å ville ha dropdown. Jeg har eventer for å stille temperatur nå (tilsvarende "gjeldende" hos deg vil jeg tro) opp/ned (pluss/minus-tegnene). Så da blir det 3 x 2 ekstra slike eventer da, eventuelt. Går jo det, selvsagt... Siter
Moskus Skrevet 9. januar 2017 Skrevet 9. januar 2017 Dette er et kjent problem, og dessverre ingenting du kan gjøre noe med. Problemet er at HStouch (som genialt nok er et .NET program og dermed har mange nydelige controller innebygget) bruker .NET sine innebygde, og dermed har man enormt med muligheter. Android har ingen slike "ut av esken", og biblioteket HStouch bruker der (og på iOS) blir dermed mer begrenset. Er ikke så lenge siden støtten for dropdowns kom til Android (og iOS) i det hele tatt. Før var det ikke en mulighet, hvis jeg husker rett (for jeg prøvde desperat på det samme!). Siter
psv021 Skrevet 9. januar 2017 Forfatter Skrevet 9. januar 2017 OK takk for oppklaringen. Det forklarer kanskje også alle de andre forskjellene mellom Windowsklienten og Android... Anyway, jeg kopierte @ZoRaC. Gikk overraskende kjapt å snekre sammen de 12 ekstra eventene. Easytrigger har betalt seg mange ganger... Siter
ZoRaC Skrevet 9. januar 2017 Skrevet 9. januar 2017 1 minutt siden, psv021 skrev: Easytrigger har betalt seg mange ganger... Kan du utdype (screenshot)? Siter
Moskus Skrevet 9. januar 2017 Skrevet 9. januar 2017 https://board.homeseer.com/showthread.php?t=173836 Siter
psv021 Skrevet 9. januar 2017 Forfatter Skrevet 9. januar 2017 Eksempel på event som øker en device med + 1: Tidligere har jeg brukt script til disse tingene. Ikke veldig vanskelig det heller, men enklere med Easytrigger. 1 Siter
psv021 Skrevet 9. januar 2017 Forfatter Skrevet 9. januar 2017 (Bruker også Easytrigger schedule for å definere når nattesenking skal være aktiv og ikke). Siter
Moskus Skrevet 9. januar 2017 Skrevet 9. januar 2017 1 minutt siden, psv021 skrev: Tidligere har jeg brukt script til disse tingene. Ikke veldig vanskelig det heller, men enklere med Easytrigger. I akkurat dette tilfellet, så er det vel nesten det samme... Siter
ZoRaC Skrevet 9. januar 2017 Skrevet 9. januar 2017 1 time siden, Moskus skrev: https://board.homeseer.com/showthread.php?t=173836 Joda, jeg vet hva EasyTrigger er, men visste ikke at det også var EasyAction og kunne brukes til å øke/minke en verdi. Jeg har skrevet et script for å oppnå det samme. En fordel jeg ser med EasyTrigger er at man da kan filtrere events og vise events som involverer en konkret device. Det kan jeg ikke med script og det gjør ting mindre oversiktelige. Får kanskje se litt mer på EasyTrigger og se om det kan være noe for meg. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.