Knutarn Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 (endret) 1. Hva er og anbefale av nettbrett som man kan monteres på veggen? Ser etter et billige og bra nok brett til og takle HS3 uten delay eller annet. (Helst minimum 10" eller noe) 2. Satis eller veggfeste til brette Komme gjerne med deres oppsett eller hvor dere har kjøpt rammene . Knutarn Endret 10. januar 2017 av Knutarn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 psv021 Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Jeg har vært gjennom et par løsninger nå. Først en liten Lenovo 7" (https://www.komplett.no/product/873617/pc-nettbrett/nettbrett-ipad/nettbrett-ipad/lenovo-tab-3-a7-10-7-8gb-sort) festet på vegg med Koala wallmount (http://www.dockem.com/Koala2-p/ko2-bl.htm). Brukte den løsningen i ca 5 mnd, før jeg erstattet den med et større brett. 7" ble rett og slett for lite. Jeg planlegger å gjenbruke det lille brettet på et sted der jeg ikke trenger "full" funksjonalitet, for eksempel ved inngangsdør der jeg i prinsippet bare trenger et par funksjoner og bittelitt informasjon. Løsningen nå er en 10" Acer tab (https://www.komplett.no/product/896610/pc-nettbrett/nettbrett-ipad/nettbrett-ipad/acer-iconia-one-b3-a30-16gb-wifi-hvit) festet med borrelås. Enkelt, og genialt, spør du meg. Aldri tenkt på borrelås før, men det fungerer som gull. To striper og brettet henger som støpt. Borrelåsen er også usynlig når brettet henger på veggen, så det ser bra ut. Eneste minuset her er selvsagt at brettet får strøm gjennom ledning. I mitt tilfelle henger brettet såpass nær en list, at ledningen kan legges opp langs den og dermed blir den ikke spesielt synlig. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Johs. Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Samme erfaring, 7 ble litt for liten, ble 10 tommer fra Lenovo. Både brukt borrelås og kroker. Den av metall av på biltema ble fin synes jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Vitellius Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Er skjermene deres på/aktive til enhver tid, eller må den vekkes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 psv021 Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Min må vekkes, hadde en plan om å få den til å stå på kontinuerlig, men syntes egentlig det er greit at skjermen slår seg av. Jeg lader den via en wallplug som slås på med jevne mellomrom, slik at den ikke står og lader hele døgnet. Når strøm slås av og på påvirker det også hvordan skjermen oppfører seg... Jeg håper å klare å få til at tab'en sender batteristatus til HS3, slik at ladingen kan gjøres litt mer intelligent. Foreløpig ikke funnet en løsning. Ser på Tasker, kanskje det finnes en løsning. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 com2 Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Her brukes det Samsung Galaxy 4, en 10" og en 7". 10"ern er plassert ved kjøkken/stue og er den som har alt av funksjoner for hele huset. 7"ern er plassert i 2 etasje og har hoved fokus på å administrere 2.etasje. Rammer er "selvlaget", da jeg ønsker å ha det flush, se vedlagt bilde. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Johs. Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 1 hour ago, Vitellius said: Er skjermene deres på/aktive til enhver tid, eller må den vekkes? Min er på hele tiden, med skjermsparer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Blodstrupmoen Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Jeg bruker en gammel iPad2 montert i en ikea bilderamme. Den stå på hele tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Merko Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 1 time siden, psv021 skrev: Jeg håper å klare å få til at tab'en sender batteristatus til HS3, slik at ladingen kan gjøres litt mer intelligent. Foreløpig ikke funnet en løsning. Ser på Tasker, kanskje det finnes en løsning. Bruker du variablen "%BATT" i Tasker, så vil den returnere batteriprosenten. Så evt lage en task som feks "if %BATT < 20 then *Send kommando til homeseer > Wallplug On* else if %BATT > 80 then *Send kommando til homeseer > Wallplug Off* End if. (dårlig forumelert, men du skjønner tegninga? :P) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 psv021 Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Ja, jeg er med på den, det er "send kommando til HomeSeer" som er problemet (mitt). Litt på siden; forsøkte å bruke Tasker til å skru på skjermen når frontkameraet detekterer bevegelse, men dessverre var ikke kommandoen tilgjengelig for Tasker på mitt brett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 13 timer siden, psv021 skrev: Ja, jeg er med på den, det er "send kommando til HomeSeer" som er problemet (mitt). En enkel JSON-kommando fra Tasker fikser vel det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 psv021 Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Var jo en Tasker-tråd som surret rundt her for en stund tilbake, kanskje jeg må lese meg opp litt på den ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Asterix Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 On 1/10/2017 at 16:12, Knutarn said: 1. Hva er og anbefale av nettbrett som man kan monteres på veggen? Ser etter et billige og bra nok brett til og takle HS3 uten delay eller annet. (Helst minimum 10" eller noe) 2. Satis eller veggfeste til brette Komme gjerne med deres oppsett eller hvor dere har kjøpt rammene . Knutarn ang veggfeste, anskaffet meg en sånn: https://www.amazon.fr/domotique-compatible-tablettes-protection-aluminium/dp/B00IOXT9I4/ref=sr_1_6?ie=UTF8&qid=1484253265&sr=8-6&keywords=support+mural+tablette (fant ikke den i norge) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 mosfet Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Jeg vurderer innkjøp av et par slike (ikke akkurat denne, da den er minimum order = 100): https://www.alibaba.com/product-detail/Wall-Mount-Android-Tablet-PoE_60238054015.html Fordelen er at den blir montert i veggen, ikke noe batteri som må ha kontroll på lading, og strøm og kommunikasjon via en ethernet-kabel. Bakdelen er inngripet i veggen (skjære hull) og trekking av ethernet-kabel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Lazarus Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 1 time siden, mosfet skrev: Jeg vurderer innkjøp av et par slike (ikke akkurat denne, da den er minimum order = 100) Hører jeg powerbuy??? De var jo ikke dumme da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Du skal være rimelig sikker på levetiden for noe hvis du sager hull i veggen for å tilpasse det... Men denne ser jo ganske OK hengende utenpå veggen også. Hva var prisen for 100 stk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 mosfet Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 (endret) Finnes mange tilsvarende å velge mellom. Jeg har ikke bestemt meg ennå. Det er ting man må ta hensyn til som android-versjon, oppløsning på skjerm og ikke minst skjermstørrelse. Jeg heller nok mot en 7" ved utgangsdøra som jeg skal sage et hull til. Det er litt mindre hull enn en 10" eller 11". Her er link til et hav av enheter som ikke nødvendigvis må bestilles i bulk: https://www.alibaba.com/trade/search?fsb=y&IndexArea=product_en&CatId=&SearchText=in+wall+tablet+poe Her er en mulig kandidat i 7" (som kan bestilles i ett eksemplar): https://www.alibaba.com/product-detail/Sibo-Upgraded-7-Inch-Automation-Control_60566577255.html?spm=a2700.7724838.0.0.Yw9qgX EDIT: Go big or go home: https://wholesaler.alibaba.com/product-detail/Alibaba-best-sellers-21-5-inch_60524146163.html?spm=a2700.7782932.1998701000.1.d8S0wW Endret 15. januar 2017 av mosfet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Actibus Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 (endret) Man har også denne fra Aliexpress, rett under $200 inkl frakt med DHL, inkludert veggbrakett. 10" POE Android 6 Endret 21. mars 2018 av Actibus 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 mosfet Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Er det noen som vet om tablets med e-ink-skjerm? Jeg skulle ønske meg skjermer med touch-funksjonalitet som ikke lyser. Type Kindle reader på veggen. Skal kun brukes til enkle trykk og avlesing, så den trenger ikke capacity touch engang. Må ha PoE. Noen som har sett noe slikt? 7-10". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 På 21.03.2018 den 11.26, mosfet skrev: Må ha PoE. Der ryker vel ganske mye... Men det finnes vel en (liten) ePapir-skjerm til RPi? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 mosfet Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 (endret) http://spritesmods.com/?art=einkdisplay Dette var et litt kult prosjekt, der han bruker en e-ink-skjerm fra en e-book reader ved å streame til den over wifi hva som skal vises. Siden den er bi-stable bruker den ikke energi på å vise et statisk bilde, kun når bildet skal endres. Hadde jo vært kult som en ren info-skjerm. Edit: enda et kult prosjekt: http://essentialscrap.com/eink/ Edit2: Når man begynner å søke: Ellers kunne en liten e-ink-skjerm og en RPi vært fin. Tenker som en avansert temp.kontroller montert på f.eks. en RPi eller Z-uno. Kan vise romtemperatur og mulighet til å justere opp/ned, i tillegg til å ha annen funksjonalitet ved behov. F.eks. kombinert lysbryter/dimmer? Jeg er fan av display som ikke lyser, eventuelt at de kan være bakbelyste ved behov (som noen e-readere er). Klarer man lav pris på skjerm + Z-uno og en 3D-printet case med en 5V strømkilde har man en killer temp/lysbryter man kan ha i alle rom. Legg i en temp./fukt/lux/PIR, så har man alt-i-ett. Endret 23. mars 2018 av mosfet Fant et eksempel til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Merko Skrevet 31. mars 2018 Del Skrevet 31. mars 2018 Hadde vært veldig kult med en liten hvit e-ink skjerm som kan settes nærmest sømløst inn i veggen. hadde nok sett penere ut på kjøkkenet her da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
Knutarn
1. Hva er og anbefale av nettbrett som man kan monteres på veggen?
Ser etter et billige og bra nok brett til og takle HS3 uten delay eller annet. (Helst minimum 10" eller noe)
2. Satis eller veggfeste til brette
Komme gjerne med deres oppsett eller hvor dere har kjøpt rammene
. Knutarn
Endret av KnutarnLenke til kommentar
Del på andre sider
21 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.