Jeg er nybegynner og i planleggingsfasen for en smarthusløsning, og har foreløpig ikke bestemt meg for om det blir zigbee eller z-wave.
Problemstillingen er likevel den samme:
Jeg ønsker en "vanlig" bryter med impulsfjær til å styre dimmeren (f.eks. Fibaro) som er koblet til lyset. I tillegg ønsker jeg en ekstra bryter (også med impulsfjær) som trådløst betjener den samme dimmeren.
Hva slags "enhet" plasseres bak den ekstra bryteren?
Eneste jeg har funnet som jeg er skråsikker på at kan brukes på denne måten er Nexa's WBT912, men dette er jo "feil" teknologi.
Spørsmål
Jørgen2
Jeg er nybegynner og i planleggingsfasen for en smarthusløsning, og har foreløpig ikke bestemt meg for om det blir zigbee eller z-wave.
Problemstillingen er likevel den samme:
Jeg ønsker en "vanlig" bryter med impulsfjær til å styre dimmeren (f.eks. Fibaro) som er koblet til lyset. I tillegg ønsker jeg en ekstra bryter (også med impulsfjær) som trådløst betjener den samme dimmeren.
Hva slags "enhet" plasseres bak den ekstra bryteren?
Eneste jeg har funnet som jeg er skråsikker på at kan brukes på denne måten er Nexa's WBT912, men dette er jo "feil" teknologi.
https://nexa.se/smarta-hem/systemnexa/inbyggnadssandare/wbt912
Lenke til kommentar
Del på andre sider
10 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.