GO_Nilsen Skrevet 11. januar 2017 Skrevet 11. januar 2017 Hei, Driver å setter opp en homeseer server på det tekniske rommet i huset. Dette rommet ligger i kjelleren lengst bort i huset. Det er veldig godt isolert og skjermet, så signaler kommer ikke spes. godt ut derfra. Lurer på om det en måte jeg kan nå z-stick og RFXtrc433 utenfor dette rommet. Kan jeg koble de til en router som har usb? Hvordan gjør folk det? mvh Geir Olav Nilsen Siter
Evelen Skrevet 11. januar 2017 Skrevet 11. januar 2017 Rutere som har USB tror jeg stort sett bare kan brukes til å dele filer. Fordi ruteren har en innebygget filserver-tjeneste som kjører Siter
GO_Nilsen Skrevet 11. januar 2017 Forfatter Skrevet 11. januar 2017 ok... hva med en raspberry pi? Siter
Evelen Skrevet 11. januar 2017 Skrevet 11. januar 2017 Ingen erfaring med det, men her er en løsning, vet ikke hvor greit det funker: http://www.flexihub.com/usb-over-wifi.html Siter
Moskus Skrevet 12. januar 2017 Skrevet 12. januar 2017 9 timer siden, GO_Nilsen skrev: ok... hva med en raspberry pi? Det går helt fint. 1 Siter
Lazarus Skrevet 12. januar 2017 Skrevet 12. januar 2017 1 time siden, Moskus skrev: Det går helt fint. Til Info: Mikrotik har tidligere testet USB forwarding via sine routere, med varierende hell. De ser på hvordan de kan få det mer stabilt før det implementeres i non-beta releases. Kan jo bli interessant for de som har MikroTik routere og en USB hub, for eksempel. ? 2 Siter
ZoRaC Skrevet 12. januar 2017 Skrevet 12. januar 2017 33 minutter siden, Lazarus skrev: Til Info: Mikrotik har tidligere testet USB forwarding via sine routere, med varierende hell. De ser på hvordan de kan få det mer stabilt før det implementeres i non-beta releases. Kan jo bli interessant for de som har MikroTik routere og en USB hub, for eksempel. Jeg tenkte faktisk på det - at hvis jeg bytter til et AP fra dem så kunne jeg kanskje droppe RPi'en som står som USB-forwarder i dag. Ikke klart for det helt enda, altså... Siter
GO_Nilsen Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Skrevet 12. januar 2017 (endret) Genialt. Da blir det en stk. mindre rasp liggende å støve ned I den tråden @Moskus lenket til, var snakk om en guide. Noen som vet url til den? Endret 12. januar 2017 av GO_Nilsen Siter
ZoRaC Skrevet 12. januar 2017 Skrevet 12. januar 2017 (endret) 6 minutter siden, GO_Nilsen skrev: I den tråden @Moskus lenket tilvar snakk om en guide. Noen som vet url til den? Det var vel snakk om at jeg skulle skrive en guide... ? Endret 12. januar 2017 av ZoRaC Siter
GO_Nilsen Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Skrevet 12. januar 2017 Just now, ZoRaC said: Det var vel snakk om at jeg skulle skrive en guide... ? Hva venter du på? ?? 1 Siter
ZoRaC Skrevet 12. januar 2017 Skrevet 12. januar 2017 Et øyeblikk siden, GO_Nilsen skrev: Hva venter du på? Hehe. Skal se hva jeg får gjort i løpet av uka. Men, i all hovedsak var det dette jeg gjorde: Siter
GO_Nilsen Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Skrevet 12. januar 2017 Meget. Da trenger du ikke å stresse =) takk Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.