Fremgangsmåten for gjennoppretting (Krever at du har tatt sikkerhetskopier med Homey+ abo.):
Start oppsett av Homey som vanlig. Du får beskjed via høyttaleren hva du skal gjøre.
Du vil bli bedt om Wifi-nettverk, og den går mest sannsynlig over på spørsmålet: Vil du oppdatere Homey til X.X (Nyeste versjon). Jeg svarte JA, og for min del så gikk den da til V.7.XX. Dette tar jo litt tid.
Etter oppdatering så er den "fabrikkinnstilt", og ikke få panikk siden du tror du ikke fikk valget om gjenoppretting. Du snur da Homey-kula på HODET!! hehe.. Den starter nedtelling på 10 sekunder, og nei den SPRENGER ikke når den når 0 Den går over i safe-mode, eller noe i den duren
Den kommer til å reboote osv, og da vil den prøve å sette seg opp på nytt med Wifi-osv. Du bør da komme et valg om "vil du gjennopprette din Homey" som du velger ja på
Du skal nå velge sikkerhetskopi fra din konto på den siste som ble gjort. Husk å være på samme konto som Homey+ er knyttet til
Det vil muligens komme en feilmelding om at "noe gikk galt" under gjennoppretting, men bare vær tålmodlig og la Homey få kjøre seg opp. Da dukker det plutselig opp en "kopi" av navnet på Homeyen du hadde. pga den er nå gjenopprettet.
Gå inn i appen og trykk på Mer --> Trykk på Homey navnet under brukernavnet ditt --> Så skal du nå fjerne den som var "den gamle" Homey din. Jeg valgt å løse dette ved å logge inn i Web-grensesnittet og navngi den nyeste (du ser versjonsnummeret der, og den nyeste var da v7 vs den gamle med v6) med noe annet enn den gamle. Så kunne jeg gå inn i appen igjen og fjerne koblingen av den "gamle" Homeyen.
Vær sikker på at gjennoppretting har gått som det skal. Man bør også få en visuell tilbakemelding i form av LED som lyser blått, når den holder på med gjennoppretting.
Sikkert noen detaljer jeg har glemt, men nå husker jeg/vi kanskje bedre hvis man skulle komme i samme situasjon senere. Fint å dele.