Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

landsverk

Medlemmer
  • Innlegg

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Hjemmeautomasjon

  • System
    Home Assistant
    Homey

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

landsverk sine prestasjoner

Smartplugger

Smartplugger (4/16)

  • En måned senere
  • Uke én ferdig
  • Reagerer godt
  • Første innlegg

Nylige merker

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. @servercookie Supert, det setter jeg pris på! Ang API limit: Nei, det holder nok i massevis. Burde kanskje formulert meg bedre, tenker mer på å finne ut hvorfor jeg blir logget ut av app, om det faktisk er home assistant, utdatert addon på Homey eller noe annet som spammer API e.l. Hadde jo vært greit om requests fra android/ios-app ikke telte mot limit, siden der har dere jo selv kontroll på hva appen gjør. Bedre om forespørsler fra hassio/homey blir begrenset med http kode som svar (eller faktisk svar som sier at bruker har nådd grense for requests for inneværende time, døgn etc, så kan man se dette i loggfilene på homey/hassio. (Mill-appen gir jo ikke annet en en beskjeden feilmelding én gang når man blir logget ut.) Så kan jeg sende en pull request til utvikleren av koden som evt skaper trøbbel her 😅
  2. gen3M - "m" for modulær, dvs de har (endelig) fått samme oppraderingsmulighet som Adax, Nobø osv. Selve termostaten/hjernen er en innstikksmodul du kan bytte ut for å få ny funksjonalitet. F.eks gen3m 1000W (merk at hos komplett må du se nøye på produktnummer, beskrivelse/navn sier ingenting om produktet er gen3 eller gen3m) @servercookie Vedr utlogging - ikke testet om jeg blir logget ut fra iPhone når jeg logger inn på Android, skal få sjekket dette når jeg er på jobb. Kjenner til gen3 webinterface ja, brukt det noen ganger for å sjekke ting + teste lokalt API. Har lagt inn alle gen3 enheter i home assistant via lokalt api nå. Tror flere brukere hadde satt pris på muligheten til å trigge FW update samt paire enhet med app via gen3 webinterface. Er enheten allerede tilkoblet wifi så er det "helt greit" å slippe reset og pairing på nytt. Da slipper man og lange reiser hvis man har ovner installert hos besteforeldre, på hytta osv (hvis man har tilgang via vpn e.l) Er selv IT-ansvarlig og har hatt min fair share med oppkobling av både gen1, gen2 og gen3 enheter som ikke alltid går knirkefritt, men felles er som regel at de allerede er tilkoblet wifi når de må inkluderes/paires på nytt. Har fått alle mine enheter tilbake på nett nå, bortsett fra 1stk sense. I starten fungerte knappen og den begynte å blinke blått, nå har knappen null funksjon. Skjer niks nada. Uansett om jeg holder inne i opp til 30 sekunder eller trykker kjapt 1-3 ganger på den. Det merkelige er at den har vært tilkoblet wifi kontinuerlig i over 2 timer, og den svarer på ping. Opplever ellers et par merkelige ting; 1) Kan ikke legge inn effekt på enhet med mindre den er satt til control device individually. 2) Socket har ikke mulighet for å legge inn effekt, så da er jo strengt tatt statistikk ikke mye verdt 😅 Finnes det noen workaround ift API limit? Har enheter på 3 forskjellige steder, noen styres via Homey, noen via home assistant etc. Opprette en konto per bolig/hytte etc? Evt få til verbose logging i app så jeg kan se hva som går galt? En IP som kjører for mange API requests?
  3. @servercookie Hei! Fikk beskjed fra deg tidligere i år at det skulle komme en app-oppdatering som løste ofte utlogging fra app. Det et vel ca et halvt år siden nå. Blir fortsatt logget ut etter ca 2 timer. På iPhone får jeg "invalid authentication token" (tidligere ingen fornuftig feilmelding). På Android får jeg "failed, try again". Hadde og vært supert om g3-ovner fikk mulighet til å kunne inkluderes på nytt via web, dersom ovnen/pluggen allerede har wifi-forbindelse. Det er vel begrenset hva ESP32-chippen har av plass, men om webgrensesnittet kunne generert en nøkkel man kunne copy-pastet inn i app, så slipper man hele nullstillingsprosessen, da kunne man og løst problemet remote hvis man f.eks har VPN-tilgang på det aktuelle stedet (hytta etc.), selvom dette kanskje gjelder 0.1% av kundegruppen deres 😅 Hadde jeg ikke vært så tungt investert i Mill-økosystemet så hadde jeg nok byttet til en viss konkurrent, men det blir for dyrt, så håper dette ordner seg. Det at du har vært aktiv på forumet her er og medvirkende faktor til at jeg ikke har byttet til konkurrenten deres. Håper software-delen deres blir mer stabil før de blå gradene setter inn!
  4. Holdt på å kommentere at du burde legge inn samme innlegg i den store altibox-tråden, men ser du allerede har gjort det! Du bruker SFP`en som stod i VMG? Bilde av etiketten på SFP-modulen? Er det aktivitet på FX-dioden på mediakonverteren? Får du pinget altibox sin gw, evt kjørt trace mot altibox sin gw og evt tileldig IP utenfor altibox sitt nett (f.eks 129.240.118.130) når du tilsynelatende ikke har Internett-tilgang? Ser du Asus-routeren sin MAC fra mine sider hos altibox? Litt merkelig siden du nevner at du hadde nett i et døgn, jeg mistenker at TP-linken ikke liker SFPen eller at den ikke klarer å levere nok strøm, men det forklarer ikke hvorfor du har nett i flere timer og så mister forbindelsen.....
  5. Absolutt! De har jo hatt "litt" svartid på support via mail (tipper de har mange tickets som skal besvares), så det var helt supert når Bashir (servercoockie) dukket opp her. Fordelen her er jo at hvem som helst kan se svarene fra Mill, og løsningen på ett problem kan jo hjelpe flere kunder. Under 30 min svartid på et foruminnlegg er helt rått. Mill har hatt en "liten" utfordring med overgang til api v2, men Bashir sin vilje til å hjelpe folk via forumet her (selv på kveldstid), kombinert med at de lanserte gen 3M-ovner (modulær termostat) gjorde at jeg ble værende hos Mill istedet for å bytte til et annet merke.
  6. { "needSynchronize": false, "customerDetails": "ok", "house": { "status": "ok", "left": [] }, "room": { "status": "ok", "left": [] }, "devices": { "status": "in progress", "left": [ "****:91:95", "****:3D:9F" ], "failed": [] } } @servercookie Hei! Har en gen2 ovn som fortsatt henger igjen på api v1 - har du mulighet for å se på dette? MAC slutter på 91:95. (den andre enheten er en g2 socket som ikke har vært i bruk siden 2022.) Ref saksnr 28045 om du trenger info om brukerkonto e.l. Sliter også med at jeg blir logget ut av appen 3-4 ganger om dagen. Skjer kun på APIv2, ikke v1.
  7. Fungerer greit - hvertfall så lenge man bare har gen2 og gen3-enheter, disse skal jo være flyttet over til "gen2"-API, som etter det jeg har forstått er det eneste som støttes i de forskjellige integrasjonene. Hos meg fungerer det fint i hassio, mens det slutta å fungere i Homey for et par måneder siden. Legger ved skjermbilde av air sense i hassio.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.