Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

distr3

Medlemmer
  • Innlegg

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Hjemmeautomasjon

  • System
    Futurehome
    Homey

distr3 sine prestasjoner

Fjernstyrer

Fjernstyrer (3/16)

  • Uke én ferdig
  • Første innlegg

Nylige merker

1

Nettsamfunnsomdømme

  1. @servercookie Har gjort mer testing med ovnen som fungerte, og fant ut at den av og til har problemer med å koble seg mot Mill cloud og app... så jeg lånte en router av en kompis og testet igjen, og med den lånte routeren fungerte migrering av alle Mill ovnene mine (har kjøpt flere) til Matter på første forsøk (inkludert den som alltid var problematisk), jeg har nå 4x Mill Glass WiFi Gen 3 listovner migrert til Matter firmware og tilkoblet Homey Pro uten problemer. Hadde tidligere konkludert med at routeren min ikke var problemet, men må gå tilbake på det, antar nå at routeren min faktisk er problemet. - Skal prøve å undersøke dette nærmere, men jeg er ihvertfall rimelig sikker på at alle Mill ovnene mine er friskmeldt. På min egen router fungerer Mill ovner med Matter firmware (koblet mot Homey Pro) helt utmerket, men selve oppkobling av ovn (med Mill Cloud firmware) mot Mill appen, samt migrering til Matter firmware, måtte gjøres på den lånte routeren. Så det er en eller annen mekanisme som brukes av Mill Cloud firmware for oppkobling til app og migrering til Matter firmware som min egen router ikke fungerer sammen med (antakelig da routeren som har en feil), mens Matter firmware fungerer helt fint (etter migrering og koblet til Homey Pro) med min router.
  2. @servercookie Beklager sen oppfølging, fikk endelig tid til å se på dette ikveld. For å svare på sp.m. i din post, jeg har ingen security gateway (annet enn hjemme-routeren), og problem-ovnen befinner seg fysisk på samme sted som ovnen som uten problemer koblet seg til appen. Lokasjonen er ca. 6 meter fra routeren, i samme rom, og jeg kan se på routeren at signalstyrken til ovnen er sterk. Takker for detaljert info om recovery mulighet med nRF Connect appen, var ikke klar over den muligheten. - Jeg har fulgt instruksjonene dine ned til hver minste detalj (takker og bukker for detaljert instruksjonsvideo!), men prosessen stopper desverre på min side etter å utført den første kommandoen (som kobler ovnen på nettverket). Jeg kan se på routeren min at ovnen kobler seg på nettverket, men deretter er det ingen mulighet i nRF Connect appen til å kjøre neste kommando (dvs. ota-kommandoen som ber om nedlasting av .bin filen) - nRF Connect appen fjerner knappen som gjør det mulig å utføre neste kommando, så jeg kommer ikke til punktert hvor man skal legge inn "ota" kommandoen... Er det en mulighet for å ta med ovnen inn til dere for å se om den kan reddes? - Hvor holder dere til? - Ev. kan jeg sende den inn til dere?
  3. Hei @servercookie, jeg koblet (for en stund tilbake) en Mill Glass 850W Gen3 (kjøpt brukt) til Mill appen med suksess, og ba deretter om oppdatering til Matter. Denne prosessen endte med feilmelding i Mill appen etter oppgradering til Matter firmware, og jeg fikk dermed ikke noen PIN kode for Matter tilkobling. Når jeg holder tannhjul-knappen nede etter power-on for å gjøre en reset, så viser den Chl -> Col -> Fr -> OFf, dvs. jeg får ikke opp "Ra" i display'et, jeg antar det betyr at den fortsatt er på Mill Cloud firmware og ikke på Matter firmware (korriger meg om jeg tar feil her...). Jeg har forsøkt å koble den til Mill app'en igjen (kjører reset med power-on og holder inne tannhjulknappen til display'et viser "Fr", og følger deretter instruksjoner i appen), men det ender med feilmelding "Connection failed - Please check your network" hver gang. Jeg kan se på routeren min at ovnen kobler seg opp på nettverket, den får IP adresse, kjører oppslag mot 8.8.8.8 og kobler seg til en EC2 instans på eu-central-1.compute.amazonaws.com, men etter en stund slutter den å kommunisere. Jeg kan også se at ovnen sender ut noe mDNS på lokalnettverket, men jeg vet ikke om den forventer noe svar på dette lokalt direkte fra Mill appen, antar ovnen og Mill appen kun kommuniserer via Mill Cloud og ikke lokalt (?). Jeg har gjort gjentatte forsøk på å koble ovnen på Mill appen over de siste 2 ukene. Ovnen med problemet har MAC 24:D7:EB:80:98:A0 og serienummer SKAL78814, og siste rekke med forsøk var over de siste 2-3 timene, frem til ca. 01:30 norsk tid (00:30 UTC) den 05.12.2024. Til informasjon om det er til hjelp. Jeg har idag koblet opp en ny (kjøpt i butikk) ovn (også type Mill Glass 850W Gen3), denne koblet seg rett på Mill appen uten problemer, den har MAC 70:B8:F6:B7:71:50 og serienummer SKAN78808. Dette får meg til å konkludere (foreløpig) med at det ikke er nettverket mitt eller min Mill app / Android telefon som er problemet. Har du noe tips om hvordan jeg kan få "problem-ovnen" koblet på Mill appen igjen? - Ev. kan du se hva som går galt i loggene til Mill Cloud? På forhånd takk for all hjelp med denne!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.