Hei @servercookie, jeg koblet (for en stund tilbake) en Mill Glass 850W Gen3 (kjøpt brukt) til Mill appen med suksess, og ba deretter om oppdatering til Matter. Denne prosessen endte med feilmelding i Mill appen etter oppgradering til Matter firmware, og jeg fikk dermed ikke noen PIN kode for Matter tilkobling. Når jeg holder tannhjul-knappen nede etter power-on for å gjøre en reset, så viser den Chl -> Col -> Fr -> OFf, dvs. jeg får ikke opp "Ra" i display'et, jeg antar det betyr at den fortsatt er på Mill Cloud firmware og ikke på Matter firmware (korriger meg om jeg tar feil her...).
Jeg har forsøkt å koble den til Mill app'en igjen (kjører reset med power-on og holder inne tannhjulknappen til display'et viser "Fr", og følger deretter instruksjoner i appen), men det ender med feilmelding "Connection failed - Please check your network" hver gang. Jeg kan se på routeren min at ovnen kobler seg opp på nettverket, den får IP adresse, kjører oppslag mot 8.8.8.8 og kobler seg til en EC2 instans på eu-central-1.compute.amazonaws.com, men etter en stund slutter den å kommunisere. Jeg kan også se at ovnen sender ut noe mDNS på lokalnettverket, men jeg vet ikke om den forventer noe svar på dette lokalt direkte fra Mill appen, antar ovnen og Mill appen kun kommuniserer via Mill Cloud og ikke lokalt (?).
Jeg har gjort gjentatte forsøk på å koble ovnen på Mill appen over de siste 2 ukene. Ovnen med problemet har MAC 24:D7:EB:80:98:A0 og serienummer SKAL78814, og siste rekke med forsøk var over de siste 2-3 timene, frem til ca. 01:30 norsk tid (00:30 UTC) den 05.12.2024. Til informasjon om det er til hjelp.
Jeg har idag koblet opp en ny (kjøpt i butikk) ovn (også type Mill Glass 850W Gen3), denne koblet seg rett på Mill appen uten problemer, den har MAC 70:B8:F6:B7:71:50 og serienummer SKAN78808. Dette får meg til å konkludere (foreløpig) med at det ikke er nettverket mitt eller min Mill app / Android telefon som er problemet.
Har du noe tips om hvordan jeg kan få "problem-ovnen" koblet på Mill appen igjen? - Ev. kan du se hva som går galt i loggene til Mill Cloud?
På forhånd takk for all hjelp med denne!