Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

John Kr

Medlemmer
  • Innlegg

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Hjemmeautomasjon

  • System
    SmartThings

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

John Kr sine prestasjoner

Lysmester

Lysmester (5/16)

  • Samarbeidspartner
  • Første innlegg
  • Uke én ferdig
  • En måned senere
  • Ett år inn

Nylige merker

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. å det blinker i HUB'n, må vel ha store problemer Nobø da ...
  2. Hvem styrer serverne til Nobø utstyret, min HUB blinker (3 og 4 blink) snart døgnet rundt. Er det ingen som kan reparere eller fiks servere?
  3. Hva betyr dette i paksis for alle oss som er vanlige brukere og ikke utviklere? Ser vi noe forskjell, blir det andre muligheter?
  4. Takker Forstår ... Får vel forholde meg til nettbrett da, etter min vurdering så har det vært like greit å kunne styrt dette vi PC.
  5. Hei igjen Nå har ikke jeg lest alle innleggene, men jeg frister meg til å spørre alikevel... Jeg har Nobø sitt nye HUB system med tilhørende mange enheter, fungerer flott. Dette er et system som er APP-styrt via IOS eller Androide. Jeg har Mikrosoft telefon og kan dermed ikke benytte denne telefonen til denne styringen. Jeg er heller ikke tilhenger av Apple eller Androide enheter, men jeg har skaffet meg et nettbrett som benyttes kun til denne HUB styringen. Når jeg er ute å reiser så er det tungvint å slepe på et nettbrett kun for å få styrt mine Nobø produkter. Spørsmål: Finnes det planer om å få systemet til å fungere i PC, dvs windows 10? Finnes det software som jeg kan installere for å få styrt HUB'n via windows?
  6. 3-blink, proxyserver ned ..., 17. sept kl.2200.
  7. Fungerer nå, de har vel resatt serveren da... Sendte support en liten påminnelse på e-mail.
  8. Ser den nå ja ... Blinker det til dere også? Rart at de ikke har noe vaktsystem på dette systemet, har vært nede nå i ca. 2 døgn.
  9. JaJa, Proxy-serveren nede igjen, HUB'n blinker 3 ganger.
  10. ok, da forstår jeg litt mere, dette var jeg ikke klar over var mulig. Det er sant som dere sier, man må gå gjennom flere sjekkpunkter for man skal forlate huset. Det nye her nå er vann av/på... Men, takk for infoen.
  11. Hei Må spørre; hvem er det som har behov for dette API-dokumenet og hva skal vi med det? Beklager jeg har rett og slett ikke forstått ... Jeg er fornøyd med APPn, den styrer det jeg vil til mange forskjellige tidspunkter, vellfungerende. Dersom det er ment til å eksperimentere på ny firmware så kan jeg kanskje forstå, men jeg tror jeg forholder meg til auto update. :-)
  12. Hei 20 år holder det ikke, jeg bygde huset i 1992 og startet opp med Nobø systemet da, husker ikke helt hva systemet heter, husker bare det var masse lysdioder. :-) Siden den gangen har jeg hatt flere generasjoner av alt mulig utstyr fra Nobø og har egentlig vært fornøyd. Tar man en liten betraktning hva alt dette har kostet og hva jeg har spart i strøm så vet jeg ikke om jeg har spart så mye. I den senere tid med 700 systemet så ryker mine komponenter etter at de har passert 5 år, det ser ut som om releene som ryker. Har måtte erstattet de av egne midler. Kjører HUB i dag med nye termostater, bedre det med app en boksen på veggen... God Påske
  13. Hei Vil spørre dere om hvilke erfaring har dere har med NOBØ termostater og annet utstyr? Jeg har hatt NOBØ systemet i veldig mange år og er generelt fornøyd, men er noe bentenkt med den korte levetiden. Slik det ser ut for meg så feiler utstyret rett etter fylte 5 år, da garantien går ut. Jeg har ikke reagert på dette tidligere, men når jeg ser på kvitteringer og kjøpsdatoer så er det en magisk grense på 5 år. Kanskje det er justert slik at det skal feile etter 5 år for å få flyt i salget :-)
  14. Det var ikke mye aktivitet på denne siden, synd ...
  15. Fant ut av det, proxyserveren til Nobø var nede. Kontaktet de pr e-mail, fikk svar omgående, bra service.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.