Jeg er veldig enig med deg stigvi, vi har ingen kontroll på strømprisen, og den har jo dager hvor det er lite variasjoner i pris også. Men ofte er det litt variasjon, og da ser jeg at jeg drar nytte av det, spesielt hvis jeg lar nesten tom elbil lade på full fart de billigste timene, da henter den 7,2kW, men tar jo likevel 10+ timer. Har jeg 50% batteri bruker den rundt 5 timer. I tillegg har jeg hybridbil som lader på 3,3kW, og varmtvannsbereder på 3kW som lades på billigste timer, den bruker 4-5timer stort sett.
Dette ladebehovet vil jo, om jeg struper ned til 5kW-trinnet, strekkes ut mye i tid, og i mange tilfeller gå ut i dyrere timer.
De siste månedene har det iallefall vært så stor døgnvariasjon at det har vært lønnsomt, men man vet jo ikke hva som skjer resten av måneden.
Jeg regnet på det for å få en pekepinn på hvordan tallene kan se ut, og jeg synes det er litt interessant at man ikke slavisk bør ofre masse for å slite seg ned under 5kW grensa.
Bare så det er klart; dette er ingen kritikk av ditt arbeid med PID-regulatoren stigvi, det følger jeg med stor interesse 😊👍