Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

servercookie

Medlemmer
  • Innlegg

    105
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    22

servercookie vant dagen sist 28. oktober 2024

servercookie hadde mest likt innhold!

2 følgere

Hjemmeautomasjon

  • System
    Annet

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

servercookie sine prestasjoner

Portåpner

Portåpner (7/16)

  • Samarbeidspartner
  • Første innlegg
  • Uke én ferdig
  • En måned senere
  • Ett år inn

Nylige merker

94

Nettsamfunnsomdømme

  1. @phaza Feilen du påpekte er allerede fikset og ligger på dev enviroment og vi dytter ut fiksen ut tidlig nesten uke. @ok67 Skal ta det opp med vår app ansvarlig
  2. @phaza Du må ha god dekning når du skal aktivere Matter, husk at den signal styren din telefon viser ikke nødvendig er den samme som ovnen ser. Når det gjelder "Sliter med flere av ovnen" så må du dele mer info, du gir meg ikke mye info her som kan brukes til noe !! Det at QR koden som vises i appen og epost ikke er det samme blir fikset i en backend update etter nyttår (07.Januar 2024) Men du kan bruke den som kommer i eposten eller appen, begge skal fungere. @Handl3vogn Ovnene er nok ikke fjernet , ser mer ut som en app bugg....vi har en ny person som er ansvarlig for appen så skal høre med han om denne feilmeldingen. Jeg er nå for det meste på backend og firmware etc Sørg for at du er på nyeste versjon av appen, del gjerne din epost med meg på PM så kan jeg titt på din konto. Så lenge ovnene har en fast grønt lyst på så er de koblet til Mill sine serverer og koblet til din konto, send meg gjerne mer info. Sørg også for at du ikke er på noe internett kobling med VPN etc prøv gjerne bare med 4g/5g og se om feilen forsvinner
  3. @phaza Vanlig factory reset vil ikke hjelpe, ovnen er nok fortsatt på Matter firmware og det er nok derfor du ikke får koblet opp til Mill appen. Så reverser tilbake til Mill først: 1: Slå av ovnen 2: Slå den på og hold inne innstillingsknappne til "Ra" vises på display, det kan ta 20++ sekunder. 3: Når du har resatt så kan du koble til Mill igjen og aktivere Matter på nytt og få tilsendt QR kode etc Husk å sjekke din spam mappe etc da det kan hende den havner der
  4. @ok67 Det hørtes veldig rart ut, så lenge gen2 ovnen ikke har aktiv WiFi (altså at den ikke blinker eller aktivert) så sender den ikke ut noen signaler eller prøver på noe som helst. Når vi kommer med Zigbee til gen4 panel ovner til neste år så vil ikke wifi og zigbee kjøre samtidig. Men se til at wifi på ovnene er slått av, at den ikke blinker/lyser etc Så skal den ikke kunne forstyre
  5. @JoeHugin Ikke noe som er bestemt enda, men jeg hører i gangene om at det diskuteres ettersom flyttbar varme er populært i resten av Europa. Så kan hende det kommer i 2025, før nesten vinter sesong, men ikke 100% sikkert enda.
  6. @rhh Den snakker med Cloud og ikke lokalt når det gjelder Homey Pro, vi jobber med en offisiell integrasjon for Home Assistant og da vil du kunne styre ovnene lokalt via rest API. Vi ser også på muligheten for styring lokalt via Homey Bridge, sier ifra når jeg har mer fremgang der.
  7. @rhh Når det gjelder oppdateringer fra Matter så kan det gjøres på 2 måter, man kan gjøre OTA via Matter eller gjøre det via egne løsninger. Problemet med å gjøre en Matter oppdatering via Matter sin egen løsning krever at man re-sertifiserer produktet hver gang man ønsker å oppdaterer Matter. Sertifiseringen koster 150 000 nok hver gang man gjør dette som fort blir dyrt, det finnes et alternativt at man oppdaterer via egen løsning. Men da må man som regel reversere tilbake til Mill Cloud og kjøre update. Men vi undersøker om det finnes en måte å oppdatere uten å måte gjøre dette. I neste update så vil vi legge til strømmåling, timere og ukeplan etc og oppdatere til Matter 1.4 Men litt usikker på nå vi får tid til dette, men sier ifra her når det skjer.
  8. @HenrikN Vi kommer nok med en oppdatering før den tid, men vi har brent oss på å love ting for tidlig. Men vi skal prøve å finne ut av dette så fort som mulig. @agvg Da gen1 kom ut i sin tid så ble firmware jobben gjort av fabrikken, så den firmwaren(kildekoden) sitter vi ikke på og har derfor ikke mulighet til å dele noe som vi ikke eier. Du nevnet at ovnen kom fint inn på HA og Google Home, hvilken produkt snakker du om ? Fint om du deler litt mer info da jeg ikke forstår helt sammenhengen her.
  9. @HenrikN Da må jeg nesten høre med CSA, muligens de vet ettersom dette er Matter firmware. Muligens det er en bugg, vi kommer med en oppdatering til Matter 1.4 i Q2 2025 Men jeg skal undersøke dette nærmere da jeg ikke har sett denne feilen tidligere @distr3 Det var rart, vi holder til på Grini Næringspark 10 på Østerås, jeg er på kontoret på Onsdag så om du har lyst til å komme innom så er du hjerlig velkommen :) Så kan vi se på ovnen, alternativt så kan jeg sende deg ny ovn i posten om du vil. Send meg en PM med : 1: Fult navn 2: Address 3: Tlf nummer for pakkesporing 4: Modell navn/watt etc Så sender vi deg ny ovn om du vil, om vi ikke har den inne på lager så kan du enten komme innom oss så kan jeg høyst sannsynlig fikse den for deg eller bytte den ut i butikk, så opp til deg:)
  10. @distr3 Hei og takk for detaljert info Når du forsøker å koble opp panel ovnen (den som ikke vil på nett) og du finner den på blåtann i appen så er den ikke på Matter lenger. Sånt til info så vil "Ra" dukke opp som regel etter "Fr" Når du får feilmelding når du kobler opp så er det som regel enten dårlig dekning eller noe som blokkerer innkommende kommunikasjon. Men om du har fått koblet opp en annen ovn så er det lite sannsynlig for at det er problemet. Regner med du ikke har noe security gateway av noe slag på nettet ditt ? Du kan forsøke er dette: 1: Ta med ovnen som ikke fungere til samme lokasjon hvor den ovnene som fungerer eller bare nærmere din router og koble opp der. 2: Om det fortsatt ikke går så kan du prøve dette: Se video: https://we.tl/t-loKYJDOLbC URL som brukes til OTA er: http://mn-be-prod-ble-ota-firmware-bucket.s3.eu-central-1.amazonaws.com/GL-Panel_Heater_G3_0x241114.bin Etter at du har oppdatert så vil du se at ovnen restarter, vent i 3minutter før du gjøre noe. Ikke slå av ovnen eller trykk på wifi, den trenger noen minutter for å være sikker på at firmware er ok(kjører diagnose) Om den skulle finne feil så vil den reversere tilbake til den gamle versjonen(skjer nesten aldri) Når det er gjort så kan du prøve å koble til på nytt, om det fortsatt ikke går så si ifra, så skal vi nok greie å finne en løsning på dette. @markuslw Dessverre så er ikke firmwaren vår open source, det er en policy satt av selskapet så ikke noe jeg kan gjøre noe med. Mye tid og ressurser som går til slikt
  11. @Venin Utvikles aktivt as we speak, sier ifra når den er klar.
  12. @Jørgen Darre Hei Jørgen, Ja, om du oppdaterer til Matter så vil Tibber integrasjonen slutte å fungere. Når du oppdaterer så får du Matter (CSA)firmware, så ikke noe Mill Cloud etc
  13. @DMB88 Det er på "ToDo" listen, ikke veldig høyt på listen men er der.
  14. @molefonken Har du panel ovn så gjøres det på denne måten, finnes også knapper på den og gjøre på denne måte: 1: Slå av ovnen 2: Slå på ovnen og hold inne tannhjul knappen 3: Du vil etter 20+ sekunder se "Ra" dukke opp på display 4:Slipp knappen, ovnen vil resette seg til Mill firmware igjen etter noen sekunder
  15. @MrE Ah, så du prøver å bruke dokument server og det vil ikke fungere. Bruk url http://millnorwaycloud.com/customer/auth/sign-in \
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.